Начало Тест драйв Сitroën отново се променя с изменените C4 и C4X

Сitroën отново се променя с изменените C4 и C4X

С интерес следя поредната промяна при Сitroën, една от най-прочутите френски марки. Тя преживя доста трансформации, особено след като бе придобита от някогашните си съперници от Peugeot. Но изглежда визията за нейното развитие се поизчисти в състава на голямата корпорация Stellantis. Сitroën отново има за цел да направи мобилността – модерната мобилност – достъпна за всеки. Точно както някога бе с 2CV или Mehari, така сега компанията предлага Ami. От него вече бяха купени 70 000 бройки. Но далеч по-важно е, че основните модели стават по-авангардни и достъпни едновременно. Новите варианти на популярните C4 и C4X са чудесен пример в това отношение. Компанията ги представи на автомобилния салон в Париж през есента, а тази зима ги предостави за тестове на медиите недалеч от Барселона.

С4 и С4X са близки технологично модели, но на практика са отделни гами

С4 е по-скоро близък до представата за семеен хечбек, но по-висок и със стил, близък до кросоувър-купе. Вариантите С4X пък са с удължена задна част. По-близки са до фастбек, но отново с връзка с модерните кросоувър модели. Джантите и при двата модела са 16 и 18-инчови и обуславят визията, а и клирънса от 156 мм, който пък е важен за пътища като нашите.

Освен чисто визуално най-важната разлика е в обема на багажника. При C4 той е с обем 380 литра, а при С4X достига 510 литра!

Интересно е, че са изградени на по-малката платформа в гиганта Stellantis, но са по-близки до моделите в по-високия С-сегмент. Това е специфика, която има важно значение за споменатата достъпност. В същото време при междуосие и при двата варианта от 2670 мм мястото в областта на краката на пътниците на втория ред при С4 е 198 мм. То е най-доброто в класа, а в същото време облегалката на втория ред седалки може да се накланя на 25 градуса. При С4 Х се свалят с още два градуса до 27, а мястото в салона е просторно.

Французите представят промените като фейслифт обновление на гамите, но измененията всъщност са по-големи от просто стилистични корекции. Колите имат реално променена визия, която търси ново възприемане на бранда Citroën. Авторът на външния дизайн Силвен Анри обясни по време на своята презентация, че целта е била да се съчетаят по нов начин хоризонтални и вертикални елементи, фарове, стопове, профили така, че да се получи една наистина уникална и разпознаваема идентичност на моделите. Успехът му е въпрос на вкус, но е факт, че сега колите изглеждат по-различно. Те са по-оригинални и с новото (всъщност много старо) лого в средата на решетките отпред. Изборът на нови цветове, които според мен са малко странни, ми бе обяснен пък с връзката, която е търсена между външния стил и електрификацията при задвижванията. При тях е направена може би и още по-голяма стъпка към модерната достъпност на Citroën.

Моделите се предлагат с хибридни и изцяло електрически задвижвания, вече без дизел

Липсата му може и да разочарова, но е тенденция, която в Stellantis смятаха за задължителна. C4 се предлага с доказания бензинов 1,2 PureTech със 130 к.с. Той е базов, има разход от 6 литра и вариантите с него са с цена от 50 933 лв. с ДДС. Същият двигател е във варианти Mild Hybrid с 48-волтова система със 100 и 130 к.с. с цени от 49 918 до 58 645 лв. с ДДС. Напълно електрическите варианти са със 136 и 156 к.с. с батерии 50 и 56 kWh и цени от 68 923 до 78 453 лв., пак с ДДС. При моделите C4X версиите са само с хибридното задвижване 136 к.с. и електрически 136 и 156 к.с. Цените са от 53 370 до 79 417 лв. с ДДС. Всички са с автоматични скоростни кутии и на фона на това, което предлагат, „мобилността е наистина по-достъпна“ спрямо много аналози.

Още повече, че спецификата във вариантите на Сitroën е много важна. Интериорът не е драматично променен, но правят впечатление новият, по-голям мултифункционален волан и 7-инчовият информационен панел зад него. Елементите с пиано лак също се набиват в очи и придават ниво. Но най-важното е, че моделите остават Сitroën.

Карам мекия хибрид със 136 к.с. на C4 и динамиката е приятна с допълнителните 28 к.с. от стартер-генератора на 48-волтовата система

Разходът би трябвало да е с около литър по-малък от този със стандартния 1,2 мотор, но най-важното е, че е комфортно и приятно. Новите седалките са Advanced Comfort с 15% повече пяна, която осигурява по-добра странична опора. Окачването e с псевдо McPherson схема отпред и деформируема греда отзад, с амортисьори с адаптивни характеристики, осигуряващи желаната при тази марка мекота и лекота при движение. Всичко обаче е настроено с мярка. Нищо не е прекалено увличащо дори и с по-тежката електрическа версия със 156 к.с.

Управлението е сигурно и приятно. Натискам малко C4X в този електрически вариант по хубав, отворен път със завои и не изпитвам притеснения или дискомфорт. И при доста по-висока скорост приятното и спокойно усещане остава. Налице са около 20 актуални системи за сигурност. Свързаността си е друга част от модерността и телефонът се зарежда непрекъснато в нишата на централната конзола. До новия 7” цифров инструментален панел, е налице и 10” сензорен екран, с нов софтуер, подпомагащ пътуването и движението по маршрута, който наистина добре разкрива качествата на тези модели Сitroën от една нова епоха.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Citroën (@citroen)