Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 След фиаското с Рикиардо Зак Браун вече ще включва клауза за представяне...

След фиаското с Рикиардо Зак Браун вече ще включва клауза за представяне в договорите на пилотите

3004
0
Даниел Рикиардо, Зак Браун
Даниел Рикиардо и Зак Браун; снимка: Макларън

Зак Браун си е направил един извод от фиаското с Даниел Рикиардо от последните седмици и той е, че трябва да включва клауза за представяне в договорите на пилотите си, заяви самият той в подкаста High Performance. Американският мениджър посочи, че в Макларън „може би предположихме и мисля, че имахме основание за това, че той ще продължи от там, докъдето бе стигнал“. В крайна сметка той си извадил заключения по отношение сключването на контракти с пилоти в бъдеще.

„Трябваше да напишем тлъст чек, за да прекратим предварително договора, но такава беше сделката. Следващия път вероятно ще постъпя различно и може би ще има някаква защита за нас по отношение представянето (на пилота). Няма само да предполагаме, че един страхотен състезател ще продължи да е такъв. Това научихме от цялата ситуация и урокът се отнася повече за договорите, но е много сериозен“, заяви Браун

Браун е убеден, че от Макларън са сторили всичко възможно, за да помогнат на Рикиардо да се напасне с колата. И двете страни не били сигурни защо в крайна сметка не се получи.

„Стигнахме до момента, в който единствената ни стратегия беше надежда, а това не е добра стратегия. На Монца видяхме таланта, той още си е там. Един пилот не печели осем победи случайно. Просто заедно не успяхме да го отключим. От гледна точка на контракта обаче е можело да си зададем въпроса: „Ами ако не стане?“ Но всички толкова се вълнувахме, че не мислехме сериозно за подобен проблемен сценарий“, допълни Зак Браун.

Мнозина пилоти в падока изразиха съчувствие към Рикиардо и ситуацията, в която се оказа – сред тях Люис Хамилтън и Себастиан Фетел. Съотборникът на Даниел в Макларън Ландо Норис заяви, че не изпитва подобни чувства

„Хората вероятно ще ме намразят, че го казвам. Аз трябва да се съсредоточа върху собственото си каране. Не ми е работа да се фокусирам върху другиго. Не съм треньор, не съм тук, за да помагам, а да се представям възможно най-добре. Колата, която карам сега, не е направена за мен, да ми пасне. Това е вариантът, който е най-бърз според отбора и според изпитанията в аеротунела. Работа на пилота е да се адаптира и да извлече максимума. Може би това е по-лесно за мен, отколкото за Даниел“, коментира Норис.