Петер Солберг все още не може да си обясни на какво точно се дължи слабото му представяне в рали Швеция, първи кръг от сезон 2010 във WRC.
Норвежецът стартира предсезонната си подготовка с огромни амбиции, след като успя да си осигури бюджет и закупи два състезателни автомобила Ситроен C4 WRC. Нещо повече, от него се очакваше поне да се качи на подиума след приключването на надпреварата в Швеция, която той вече е печелил през 2005 г.
Вместо това още по време на суперспециалния етап, с който на практика бе открито ралито, Солберг се завъртя и загуби предната си броня, а естествено и доста време. През останалите три дни на надпреварата ситуацията за Петер не се подобри особено, той не успя да намери точните настройки за автомобила си и в крайна сметка приключи на 9-а позиция.
След краха в Швеция Солберг се опитва да намери отговора на въпроса къде точно е сгрешил, но все още безуспешно.
„Все още не сме намерили отговора – започна норвежецът. – Всичко, което мога да кажа е, че доброто усещане, което имах по време на тестовете, нямаше нищо общо с това по време на самото рали. Преди Швеция участвах в две по-малки надпревари и направихме двудневни тестове на различни типове настилка. В Швеция условията бяха приблизително същите, но когато дойде време за ралито, просто не разполагах с необходимата мощност. Имам предвид, че загубих 7 сек на суперспециалния етап. Нямах правилен усет за колата и не можех да спирам късно и да излизам от завоите с висока скорост. Това означава, че не можех да ускорявам на излизане от завоите, трябваше да изчаквам притока на мощност през цялото време.“
За да открият причината за подобен проблем от екипа на Солберг са изпратили диференциалите от автомобила на Ситроен Рейсинг за техническа експертиза.
Въпреки подозираните технически проблеми, Солберг търси вината и в самия себе си:
„Ще открием каква бе причината за неуспеха ни, но на този етап не искам да обвинявам нищо и никой. Има много вероятни причини, включително и самият аз. Кой знае? Може би имахме твърде много работа и стрес по привличането на спонсори, събирането на екипа, както и подготовката на колата. Може би не сме били достатъчно подготвени. След ралито прекарах три дни в леглото, защото бях ужасно изтощен.“
Въпреки неприятното начало на сезона, Солберг гледа напред и очаква в следващата надпревара в Мексико да постигне далеч по-значим резултат.