Джордж Ръсел бе убеден след квалификацията за Гран при на Катар, че инцидентът с Макс Верстапен преди последния му бърз опит е причината да не успее да подобри времето си в Q3. Пилотът на Мерцедес попадна на съперника от Ред Бул в подготвителната си обиколка. Нидерландецът бе с по-ниска скорост и Ръсел се обади по радиото, че това е било „супер опасно“. След квалификацията случаят бе разследван и Верстапен получи наказание преместване с 1 позиция назад на стартовата решетка. Още преди това обаче Ръсел каза, че инцидентът му е струвал разликата, с която изостана от Макс.
„Първата ми обиколка бе наистина силна. Бях много доволен от нея. Мисля, че имах възможност да подобря времето си с поне две десети. След това обаче не можах да постигна напредък“, посочи Ръсел.
„Загряващата ми обиколка беше неравномерна заради това, че едва не се ударих с Макс. Минах през чакъла два завоя преди да започна бързия тур. Така че това не бе добро начало на последния опит. Там вероятно отидоха тези 55 милисекунди“, продължи Ръсел
„Все пак е страхотно да вървим толкова добре. Направихме четири поредни първи редици, което е особено удовлетворяващо като се има предвид къде бяхме преди три-четири състезания. Състезателното темпо изглежда страхотно. Ред Бул изглежда обърна нещата в сравнение с първия ден, така че да видим какво ще ни донесе надпреварата“, допълни Ръсел.
„Гран при надпреварата ще е вълнуваща като се има предвид колко близко са първите 4 отбора. Старт от дясната страна на пистата изглежда може би малко по-сложен (за Ръсел позицията се промени с наказанието на Верстапен – б.р.). Това се видя в спринта при повечето пилоти, потеглящи от тази страна на пистата. И това не ми позволи да се боря с Ландо [Норис]“, каза още Ръсел.
Обяснението на самия Верстапен за случилото се на пистата в Катар с Ръсел бе, че се е опитвал да отвори разлика спрямо коли пред себе си.
„Аз просто се стараех да отворя разлика с момчетата пред мен. Той (Ръсел – б.р.) връхлетя на пълна газ. Естествено, че трябва да се придържаш към делтата, но в някакъв момент е невъзможно, когато пилоти пред теб карат бавно. Не искаш да прецакаш никого. Не искам подобни ситуации точно в края на сезона и затова си вървях отзад. И той просто прелетя на пълна газ… Ако иска така, добре. Аз само следвах останалите с цел да не ги прецаквам“, каза Верстапен.
От Мерцедес отбелязаха, че квалификацията на пистата Лосаил бе „прилична, но разочароваща“ за екипа от Бракли
„Колата работеше добре. Имахме усещането, че Джордж наистина може да се цели в полпозишъна като се има предвид силната му първа бърза обиколка. Но вторият му опит не бе чист и той не постигна подобрение. Люис [Хамилтън] нямаше стабилност на задната част на колата си на отделни места, което не му позволи по-добро класиране от шесто място. От спринта изглежда, че представянето на топ екипите в дълга серия е доста близко. Това вероятно ще направи надпреварата интересна“, коментира оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин.
View this post on Instagram