Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Според Ръсел в Мерцедес са взели решение в коя посока да работят...

Според Ръсел в Мерцедес са взели решение в коя посока да работят по колата си

1482
0
Джордж Ръсел
Джордж Ръсел; снимка: Майкъл Потс

В Мерцедес са обсъдили липсата на скорост в болидите F1 W14 през първия състезателен уикенд за сезон 2023 във Формула 1 и вече взимат решения в коя посока да продължат работата си, заяви Джордж Ръсел. Пилотът на тима от Бракли сподели, че екипът вероятно е минал от едната в другата крайност с колата си за настоящата състезателна година заради проблемите с F1 W13.

„Имаше среща на тима във вторник миналата седмица, на която бе разгледано какво се обърка, как се обърка и какво ще сторим, за да оправим нещата. Доста сме убедени в коя посока трябва да поемем“, коментира Ръсел

„За подобни неща обаче никога няма 100% сигурност. След Бразилия миналата година ако седях тук (пред медиите – б.р.), щях да ви кажа, че съм 100% убеден коя е правилната посока и всички вие вероятно щяхте да ми повярвате като се има предвид прогреса ни тогава. Нещо се промени през зимата. ФИА измени правилата за пода и вероятно ние не сме ги изтълкували като другите. Нещо сме пропуснали и съответно не сме в желаната от нас позиция.“

„Мисля, че може би прекалихме с F1 W13 заради агресивността на колата и подскачането. След това като че ли отидохме в другата крайност с F1 W14 и допуснахме твърде голям компромис с представянето. Съответно времето за обиколка не е добро.“

„За всички ни е трудно да преглътнем подобно нещо. Липсата на скорост определено не се дължи на липса на отдаденост у когото и да е. Но да, взимат се някои сериозни решения и ще тръгнем по малко по-различен път. Определено имаме план“, каза още Ръсел

„В проведените разговори много хора приеха, че не са взети правилни решения. Но никой не сочи с пръст и не ги укорява, защото тези решения са взети при съответната налична информация и с най-добри намерения. Когато става дума за концепцията на кола, не бива да се забравя, че тя никога не се определя от едсин човек. В този отбор има 2000 души. Около шестима висши технически лица работят заедно с цялото познание, с което разполагат плюс хората в отделите им. И в крайна сметка решенията се взимат общо, одобряват се от всички. Двамата с Люис [Хамилтън] бяхме наясно с посоката на работа. И двамата вярвахме, че посоката е правилна.“

„Наясно сме, разбира се, че промяната на концепция не идва без рискове. В момента чувстваме, че имаме достатъчно данни, за да можем да заявим, че не работихме в правилната посока и през зимата не поставихме правилните цели. Трябва да сменим лентата колкото се може по-бързо. Тези решения вече са взети и започнахме работа по тях. Колко бързо могат те да се проявят в колата и да се превърнат в скорост е друг въпрос“, заключи Ръсел

Представянето на Мерцедес доведе до появата на информация, че техническият директор на тима Майк Елиът е получил ултиматум. Друг слух за предоставяне на по-добри задвижващи системи на Астън Мартин, чието темпо и представяне в Бахрейн бяха страхотни, бе оборен не от кого да е, а от Хелмут Марко и Франц Тост.