Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Според Верстапен F1 може да свърши по-добра работа с подреждането на стартовете...

Според Верстапен F1 може да свърши по-добра работа с подреждането на стартовете в края на сезона

36411
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Формула 1 трябва да подрежда по-добре състезанията, особено в края на сезона, коментира Макс Верстапен. Финалните 6 кръга от световния шампионат с от края на октомври до началото на декември. Организирани са в две серии от по три поредни старта. Гран при на САЩ в Остин е на 20 октомври. Следва стартът в Мексико на 27 октомври, а надпреварата в Сао Пауло, Бразилия е на 3 ноември. После има пауза от близо 20 дни и следва Гран при на Лас Вегас на 24 ноември. Катар и Абу Даби завършват сезона съответно на 1 и 8 декември.

„Вече многократно съм казвал, че в календара има доста повече състезания. За мен (проблем) е повече пътуването от една в друга времева зона от [Лас] Вегас до Катар. Пак летиш почти до другия край на света. С това според мен може да се свърши по-добра работа“, обясни Верстапен

„Ако искаме по три поредни състезания, то те би трябвало да по-близо едно до друго (като дестинации). За мен така би било по-логично и може би не е лошо да се обърне малко внимание“, продължи нидерландецът.

„Ако ще правим толкова много надпревари, поне да са подредени по-близо една до друга. Разбира се, всичко зависи от продажбите на билети. В крайна сметка е необходимо да се постигне някакъв компромис, нали? Полетът от Вегас до Катар е дълъг. От Катар до Абу Даби няма проблем. За мен не е проблем, но в края на сезона всички вече са изморени. По-лесно е да се разболееш. И толкова дълги полети не помагат“, каза още Верстапен.

Междувременно шефът на Ред Бул Рейсинг Кристиан Хорнер подкани отново Серхио Перес да подобри представянето си. Мексиканският пилот завърши десети в Сингапур, след като не успя да се класира в Q3.

„Чеко на практика остана залостен зад [Нико] Хюлкенберг 30 обиколки. Направи добра първа обиколка. Но се класира назад в квалификацията и след това имаше сериозни проблеми с изпреварванията“, посочи Хорнер.

„Перес имаше проблеми със сцеплението в отделни секции. Не можеше да постигне кой знае колко повече в състезанието. Но на нас ни трябват двама пилоти, които да карат на пълна газ.“

„В Баку уикендът бе добър за него, в Сингапур – лош. Трябва да напаснем нещата, защото Макларън класира и двамата си пилоти на подиума. Тези големи точки носят разликите (в подреждането при конструкторите). Така че трябва да сме сигурни, че Чеко трябва да намери вярната посока“, добави шефът на Ред Бул по отношение съотборника на Верстапен.