Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Спорове кои детайли да не се променят до края на 2021 г.

Спорове кои детайли да не се променят до края на 2021 г.

1481
0
графика: Либърти Медия

Формула 1 може и да е в принудителна пауза заради пандемията от COVID-19, но както винаги зад кулисите битките не спират. Миналата седмица представителите на Либърти, ФИА и отборите се разбраха да отложат въвеждането на новите правила за началото на 2022 г. и да използват колите от настоящия сезон и през 2021 г. Уточнено бе напълно новите автомобили за 2022 г. да не могат да влязат за изследвания в аеродинамичните тунели преди февруари 2021-ва. ФИА има камери в аеротръбите и може да следи във всяка секунда какво се случва.

Остава обаче открит въпросът какво и как може да се променя по сегашните болиди в хода на настоящия сезон, както и през 2021 г. Немските колеги от Auto Motor und Sport разкриха, че именно тук гледните точки са доста различни. Двата колоса – Мерцедес и Ферари – са за това да не се пипат само основните елементи като кокпитите например, но да може да се развиват останалите детайли. Склонни са да се съгласят и със замразяване развитието на трансмисиите, окачването и още няколко не така важни звена. По-голямата част от останалите обаче заемат позиция, че е по-добре да се замразят и хомологират пред ФИА много повече детайли. Тези отбори, сред които е и Ред Бул, включват в това число аеродинамични компоненти като конуси на носовете и др.

Подобни рестрикции обаче носят доста риск, защото и в новите болиди за Формула 1 има най-грубо два подхода при изграждането им

Има тесни носове като тези на Мерцедес, Ред Бул, Макларън, Рено и Рейсинг Пойнт. Ферари, Алфа Ромео, Хаас, Алфа Таури са се спрели на широки. При едно блокиране на развитието в тази посока чак до края на 2021 г. рискът за запазване на постоянно статукво без възможност за промяна е много голям. Експерти твърдят, че по-тесните носове осигуряват малко повече опции за използване на въздуха към пода и корпуса.

Идеята както за отлагане на новите правила, така и за замразяването на развитието, е да се пестят средства. Причината е, че в настоящата ситуация дори най-големите като Мерцедес, Ферари, Рено, Хонда са застрашени от рязко свиване на бюджетите.

Силното намаляване на средствата от домакински такси и телевизионно излъчване притеснява абсолютно всички наистина. Така те са склонни да се ограничи развитието и на задвижващите системи. Те също ще бъдат замразени до края на 2021 г. Малките отбори искат дори да се хомологират радиаторите. Досега обаче не е проведено нито едно състезание през този сезон. Съответно никой не е наясно дали това също няма да се окаже голям бонус за едни екипи за сметка на други.

Фабриките на отборите затварят една след друга. Детайли за тази година всички успяха да произведат вече в изобилие. Но наистина е много важно какви ще бъдат следващите!

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter