Андреа Стела коментира темата за представянето на Макларън от началото на сезона. Италианецът отрече отборът да има сериозно предимство и посочи за пример случилото се в Гран при на Япония. В същото време той призна, че MCL39 е много силен автомобил, който е по-бърз от предшественика си.
Макларън наложи доминация от началото на сезон 2025. Тимът от Уокинг спечели стартовете по убедителен начин в Австралия и Китай. Успехът в Шанхай беше двоен, което затвърди предимството на екипа спрямо съперниците си.
Миналата седмица Макларън беше определят за фаворит за първите две места и в Япония. Тимът от Уокинг обаче беше победен от Макс Верстапен. Нидерландецът успя да победи Ландо Норис и Оскар Пиастри в квалификацията и последвалото състезание. Успехът на Макс обаче се дължеше заради специфичните характеристики на Сузука, грешната стратегия на Макларън, както и липсата на изпреварвания
Този уикенд Макларън отново има контролира събитията. Британският отбор беше най-бърз във вчерашните свободни тренировки на пистата в Сахир. Във втората сесия предимството на Пиастри спрямо третия Джордж Ръсел беше повече от половин секунда. Затова очакванията са Макларън да запише още едва двойна победа и да продължи да трупа разлика спрямо всички останали.
Андреа Стела коментира представянето на отбора по време на вчерашните пресконференции. Той предупреди, че разликите в челото остават много малки и отрече Макларън да остане непобеден до края на сезона.
„MCL39 със сигурност е конкурентен автомобил. Той е по-бърз от миналогодишния, който вече беше бърз и надежден“, призна Стела. „Трябваше да възприемем някои иновации и [да имаме] смелост да променим почти целия автомобил. Не мога да не благодаря на всички мъже и жени в Макларън, които постигнаха представянето, което си бяхме поставили като цел.“
Въпреки постигнатия напредък, Стела побърза да омаловажи сравненията с доминиращите кампании от близкото минало.
„Въпреки това мисля, че разликите са много малки. Те продължават да бъдат малки. Ако погледнем към квалификациите в Китай, беше доста интересно. В Япония бяхме победен в квалификацията и в състезанието. Затова мисля, че трябва да бъдем доста реалистични по отношение на представянето“, добави директорът на Макларън.
Стела също така отхвърли спекулациите, че Макларън може да спечели тазгодишният шампионат много преди края на сезона.
„Понякога чувам да се говори за доминация. Според мен такова твърдение не е на място. Като цяло такива неща се казват от нашите конкуренти“, коментира Стела. „Ясно е, че всеки познава играта, знае как да оказва натиск или да се опитва да оказва натиск върху съперниците.“
„Ние сме хора, които са много здраво стъпили на земята и в интерес на истината сме много спокойни. Няма да се хванем на тази стръв. Знаем, че трябва да работим здраво, за да използваме потенциала на MCL39. Трябва да работим здраво, за да продължим да подобряваме автомобила“, обясни ръководителят на Макларън.
Стела вярва, че пистата в Бахрейн не пасва идеално на MCL39 въпреки огромното предимство, което Пиастри и Норис имаха след края на втората петъчна тренировка
„Очакванията ми са, че Бахрейн ще бъде най-трудното трасе за Макларън през първата част на сезона.“
Една от силните страни на автомобила на Макларън е свързана с деградацията на гумите. Очакванията са тимът да има сериозно предимство в неделя заради характеристиките на пистата в Бахрейн и абразивната настилка.
„Да, това е една от силните ни страни. Но за да се възползваме от нея, трябва да се класираме на челните места. Не бива да попадате в трафик.“
„Има няколко неща, които трябва да оправим. Бахрейн е писта, доминирана от нискоскоростни завои скорости. Затова не сигурен, че Макларън изобщо ще се радва на голямо предимство до края на уикенда“, завърши Андреа Стела.
Stage is set for Saturday in Sakhir
#McLaren | #BahrainGP
pic.twitter.com/hh8jRIRBXS
— McLaren (@McLarenF1) April 12, 2025