Андреа Стела разкри какви са очакванията му в днешната Гран при на Испания. Ръководителят на Макларън вярва, че „подреждането в края на първата обиколка няма да бъде толкова решаващо.“ Според него, стратегията и износването на гумите ще бъде от огромно значение в надпреварата с дължина от 66 обиколки.
Макларън окупира първа стартова редица в Испания. Екипът продължи доминацията си от началото на сезона въпреки новите тестове за натоварване на предните крила. Това в крайна сметка не оказа влияние върху представянето на тима от Уокинг.
Спускането към първия завой в Барселона е едно от най-дългите в целия календар. Затова не се изключва някой измежду Макс Верстапен и Джордж Ръсел да поведе колоната. Миналата година британецът поведе колоната благодарение на чудесния си старт и остана начело в продължение на няколко тура
Стела не се притеснява от евентуална загуба на водачеството на спирането за първи завой. Според него по-важни ще бъдат износването на гумите и правилния момент за спиране в бокса. Италианецът очаква огромна деградация заради горещия асфалт и конфигурация на пистата в Испания.
„Подреждането в края на първата обиколка няма да бъде толкова решаващо. Това важи особено за Барселона, където имаме толкова високо ниво на деградация“, сподели Стела.
„Ако някой успее да се справи по-добре с разграждането на гумите и да направи няколко обиколки повече в първия стинт и след това може би още няколко във втория, тогава ще може да атакува на финала.“
„Има толкова много начини, по които можеш да спечелиш това състезание. Мисля, че би било твърде излишно да мислим само за това, което се случва в квалификацията“, добави шефът на Макларън.
Оскар Пиастри се съгласи с мнението на Стела. Австралиецът също очаква една трудна надпревара с високо износване на гумите.
„Добра идея ще бъде да се опитаме да стартираме добре и да запазим лидерството. Но в състезанието ще има и стратегически фактор“, каза Пиастри.
„Според мен дългите серии вчера бяха доста болезнени за всички. Това ще бъде коренно различно състезание от тези, които сме имали тази година. Надявам се, че ще бъде малко по-различно от това миналия уикенд.“
„Мисля, че все пак ще бъде интересно състезание и не просто да вземеш водачеството на старта и да контролираш събитията оттам. Ще бъде предизвикателство да управляваш гумите и да определяш времето за спиране. Ще има много неща, които ще се случват“, добави пилотът на Макларън.
Стела добави, че отборът не иска да използва отборни заповеди по време на надпреварата
„Що се отнася до това дали това изисква отборни заповеди, по принцип бихме искали да избягваме използването на им, за да се опитваме да контролираме състезанието. Надяваме се, че качеството на пилотите и качеството на автомобила ще се погрижат за самия резултат.“
Шефът на Макларън не пропусна да коментира и новата директива на ФИА относно тестовете на предните крила.
„Нека започнем с техническата директива. Мисля, че тя беше най-голямата тема за разговори, но беше доста несъществена“, каза Стела.
„F1 е доста техническа и можем да говорим за нея до безкрай. Но когато погледнете цифрите, свързани с ТД, тя винаги е щяла да бъде незначителна. Беше забавно да се водят такива дебати, но в нашите цифри и симулации разликата беше много малка.“
„Не бяхме притеснени от тази гледна точка. По отношение на пилотите, Макс Верстапен все още там, така че със сигурност не бих го изключил от борбата за шампионата“, завърши Андреа Стела.
Pre race siesta for the MCL39 😴#McLaren | #M7AReborn | #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/Cn8T6NFfg8
— McLaren (@McLarenF1) June 1, 2025