Фабиано Стерлачини ще започне работа в Априлия още този сезон. Италианският инженер ще замени напускащия в посока Хонда дългогодишен технически директор Романо Албесиано в началото на следващата година.
По-рано този месец стана ясно, че Стерлачини ще продължи кариерата си в Априлия. Преди няколко месеца той обяви, че напуска КТМ, където беше един от ключовите специалисти, отговарящи за развитието на мотора.
В края на миналата седмица стана ясно, че Стерлачини ще бъде в бокса на Априлия по време на предстоящия рейс уикенд в Малайзия, макар и в друга роля.
„Фабиано ще бъде с нас в Малайзия в ролята на наблюдател. Той ще си води бележки, преди да започне да работи за нас в бъдеще. В същото време Албесиано ще остане в гаража на Априлия до края на уикенда Валенсия“, заяви говорител на марката пред Моторспорт.
Въпреки последните размествания в Априлия, Маверик Винялес заяви, че всичко в тима си работи както обикновено.
„Истината е, че не съм забелязал нищо странно“, отговори той на въпроса за отсъствието на Албесиано. „Винаги търсим и последното винтче, за да накараме мотоциклета да работи на 120 процента.“
„Албесиано продължава да работи както винаги. Не знам кога ще дойде Стерлачини. М само да кажа, че откакто в Япония бе обявено, че той ще дойде догодина, ангажиментът на Романо остана непокътнат. Той не е отишъл по-далеч с развитието мотора и всичко е нормално“, добави испанецът.
Присъствието на на Стерлачини в Сепанг му дава възможност да постави основите на нова ера в заводския отбор на Априлия през следващия сезон. Марката от Ноале ще разполага изцяло нов състав. Тук се включва настоящия лидер в шампионата Хорхе Мартин, както и Марко Безеки. Досега двамата караха мотори на Дукати в отборите на Прамак и VR46
В същото време Винялес напуска Априлия в посока КТМ Tech3. Испанецът ще бъде един от малкото пилоти в модерната история на MotoGP, които ще карат за 4 различни производителя. Неговият настоящ съотборник Алейш Еспаргаро ще прекрати активната си кариера след Гран при на Валенсия. След това испанският ветеран ще бъде тестов пилот на Хонда. Не се изключва Еспаргаро да запише участия с уайлдкард през сезон 2025.
Стерлачини има богат опит в MotoGP. Италианецът прекара повече от 15 години в Дукати. През 2021 г. той премина в КТМ и ръководеше техническия департамент на марката. Стерлачини има и заслуга за успехите на КТМ през последните сезони.
Стерлачини е поредният ключов специалист, който напусна КТМ през последните месеци. В края на септември стана ясно, че тийм мениджърът Франческо Гуидоти напуска след края на сезона. На негово място ще бъде назначен Аки Айо.
L’ex ingegnere Ducati e KTM sarà presente in veste di osservatore interessato in attesa dell’insediamento ufficiale in programma il 18 novembre. L’attuale dt Albesiano sarà comunque in carica fino a… https://t.co/I8Ixfgtdd6 #fabianosterlacchini #romanoalbesiano #Aprilia #motogp
— GPOne.com (@gponedotcom) October 25, 2024