Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Щайнер: Правилата са за всички, дори за Верстапен; Волф: Макс умишлено съсипа...

Щайнер: Правилата са за всички, дори за Верстапен; Волф: Макс умишлено съсипа тура на Хамилтън в спринтовата квалификация

11959
0
Макс Верстапен, Ред Бул
снимка: Спас Генев

Двама шефове на отбори обърнаха внимание по време на уикенда за Гран при на Австрия на карането на Макс Верстапен. Нидерландският пилот доминира в тазгодишното първенство и води в генералното класиране с 203 точки. На домашната за тима му Ред Бул писта в Австрия обаче имаше няколко предизвикали внимание случая – в двете квалификации и в спринта.

Първо в петъчната квалификация Верстапен бе разследван за това дали е попречил на Кевин Магнусен. В крайна сметка стюардите не го санкционираха и той запази полпозишъна си. Шефът на Хаас Гюнтер Щайнер обаче заяви впоследствие, че ако ситуацията бе обърната, то неговият пилот щеше да бъде наказан.

„[Стюардите] са непостоянни. Макс не го направи нарочно, но правилата са едни и същи за всички. Когато чух, че са проверили звука от двигателя, въз основа на това са решили, че Кевин не е намалил и че Макс не е сторил нищо нередно, бях объркан, защото не е вярно. А стюардите са крайно непостоянни в решенията си, като те зависят от това кой решава“, обясни Щайнер.

„Ако ситуацията бе обърната, ние щяхме да получим наказание. Почти съм сигурен в това“, допълни шефът на Хаас

„Според мен стюардите просто трябва да преглеждат всичко внимателно. Не само когато е някакъв случай със сериозно значение. Ние също се борим здраво и искаме ситуациите ни да се разглеждат както трябва. В крайна сметка обиколката, в която той ме забави, бе анулирана заради ограниченията на пистата, но аз трябваше да наваксам около 0,2 сек, които загубих в първия завой. Всичко това те поставя под допълнително напрежение“, коментира пък Магнусен.

В съботната квалификация, която определя стартовата решетка за спринта, имаше друга ситуация – този път с Люис Хамилтън. Верстапен настигна седемкратния световен шампион на старт-финалната права. Пилотът на Мерцедес бе в подготвителен тур, този на Ред Бул започваше нов бърз. Макс се обади по радиото, че Хамилтън го е блокирал и е загубил 0,3 сек. Малко след това намали. Тото Волф коментира след това, че нидерландецът умишлено е забавил съперника си, за да му провали обиколката.

„Грешката от наша страна бе, че при комуникацията ни с Люис не му дадохме точна информация, за да се отстрани от пътя на Макс. Никой не иска да попадне пред друг пилот, защото ако пречиш те наказват. Целта ни не бе такава.“

„От друга страна, (станалото в) първи завой беше отмъщение за случилото се малко по-рано. Нали разбирате, просто искаше да е сигурен, че обиколката на Хамилтън е съсипана“, посочи ръководителят на Мерцедес

„Така че едното беше неволно, а другото умишлено. Но на кого му пука? В крайна сметка разглеждахме нещата от гледната точка на това дали ще променят нашето състезание или не. Но мисля, че следващата седмица ще обсъдят ситуацията на пилотския брифинг“, обясни Волф.

На старта на спринта пък Серхио Перес и Верстапен едва не се удариха. След финала твърдяха, че са се разбрали, но Хелмут Марко заяви, че щял да говори с мексиканския пилот. В падока се говори, че иска да смени Перес, но има затруднения кого да сложи на негово място заради съмнения дали по-младите пилоти на Ред Бул са готови за такава отговорност. Същевременно не е убеден във възможностите на Даниел Рикиардо.

„Всичко след първия завой беше ненужно. Трябва да прегледаме случилото се и ще говори с Чеко за това. Той може би не видя Макс. След това всичко приключи, защото Макс просто си откара напред“, заяви Марко

Кристиан Хорнер отново повтори, че отборът е позволил на пилотите на Ред Бул да се борят помежду си.

„Говориха по въпроса (за старта на спринта). За щастие на пистата не се удариха, а двойна победа е чудесен резултат за отбора. Правилата ни са много честни: състезавайте се твърде, но си оставяйте място един на друг. Всичко беше наред в завои 1 и 3. В средата стана малко по-напрегнато, но може би Чеко не видя Макс“, добави Хорнер.