Строителните работи на Хунгароринг са почти завършени. Пистата край Будапеща преминава през най-значителната трансформация в историята си. Макар че пълното преустройство трябва да приключи до април следващата година, Хунгароринг е напълно готова да приеме юбилейното 40-то издание на Гран при на Унгария в началото на месец август.
Вижте тази публикация в Instagram.
Хунгароринг ще бъде домакин на 40-ото издание на Гран при на Унгария от F1 от 1 до 3 август. По този повод през последните 12 месеца пистата край Будапеща претърпя сериозна реконструкция.
Реконструкцията на Хунгароринг започна след състезанието през 2023 г. и беше разделена на два етапа. Първият включваше разширяване на падока и полагане на нова асфалтова настилка на пистата. Така трябваше да се решат проблемите с бабуните по трасето, които оказваха сериозно влияние върху настоящата генерация F1 болиди
Вторият етап започна няколко дни след края на миналогодишната Гран при. Подобренията по Хунгароринг включват модернизиран падок, основна сграда и главна трибуна. Въпреки сериозна реконструкция оформлението на трасето остава непроменено.
По-рано тази седмица бяха представени резултатите от тази мащабна строителна и ремонтна дейност. Така Хунгароринг вече разполага с напълно нова сграда на падока и медиен център.
Главният изпълнителен директор на Хунгароринг Жолт Гулай изрази гордостта си от ремонта и определи резултата като „възхитителна гледка“. Освен падока, главната трибуна срещу старт-финалната права също е обновена.
„Целта беше да заменим остарялата инфраструктура с модерна, ефективно функционираща сграда на питлейна, която да отговаря на всички професионални изисквания на моторните спортове“, сподели Гулай.
В новата сграда на Хунгароринг вече се помещават 40 гаража (36 за отборите и четири за техническите служби). Там има и ВИП зона, административни офиси, тераса на покрива и нова складова база. Строителството няма да бъде напълно завършено преди април 2026 г. Очаква се тогава да бъдат завършени новият медиен център
„От следващата година ще разполагаме с основна сграда, която отговаря на всички стандарти. Това важи не само за автомобилни и моторспортни събития, но и за конференции и мащабни събирания“, допълни Гулай. Той уточни, че част от сградата „все още не се използва“, тъй като „е завършено само външно“.
На Хунгароринг има и двата нови тунела, които свързват падока с главната трибуна. Закритата трибуна за 10 000 зрители пък вече включва нова тераса и модерни кабини за коментаторите.
По време на откриването унгарският държавен секретар по въпросите за спорта Адам Шмид подчерта, че Хунгароринг и Гран при на Унгария „са се превърнали в неразделна част от най-новата история на страната. Те дойдоха с ветровете на политическите промени и през десетилетията се превърнаха в едно от най-ценените места за провеждане на Формула 1“.
Шмид изтъкна и икономическото значение на събитието. Само миналата година Хунгароринг привлече 300 000 посетители през състезателния уикенд, като 80% от тях са от други страни.
„Брутният вътрешен продукт, генериран от събитието, надхвърля 26 млрд. форинта (приблизително €64 млн.). А всеки форинт, инвестиран от правителството в Хунгароринг, се е върнал повече от един път и половина в унгарската икономика.“
Вижте тази публикация в Instagram.
Тази година ще се проведе 40-тото издание на Гран при на Унгария. След това започва лятната пауза за сезон 2025 в F1. Трасето край Будапеща има договор до края на 2032. Така бъдещето на Хунгароринг е гарантирано за разлика от това на други европейски писти.
В началото на юли Хунгароринг ще приеме кръг от International GT Open. Заедно с него ще се проведат още стартове от Формула Регионал, Евроформула Оупън, GB3 Championship и Порше Карера Къп Бенелюкс. През септември пък ще се проведе специално събитие на Ред Бул.