Четири пъти бе прекъсвана квалификацията за Гран при на Азербайджан заради катастрофи на пилоти. В Q1 последователно се удариха Ланс Строл и Антонио Джовинаци. Даниел Рикиардо се разби в Q2, а в самия край на Q3 инциденти претърпяха Юки Цунода и Карлос Сайнц.
„Беше моя грешка, извиних се на отбора. 15-ти завой е сериозно предизвикателство, както виждаме през целия уикенд“, каза Строл
„Там лесно се блокира предна дясна гума при спиране. При вятър отзад като днешния лесно може да сбъркаш. Тръгнах да влизам твърде бързо в кривата и блокирах колелото. Ядосан съм на себе си. Поне в Баку може да се изпреварва“, допълни пилотът на Астън Мартин.
Stroll’s collision brought out the first of four red flags 😱🚩
Catch up on all of qualifying’s action with our highlights ⬇️#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1
— Formula 1 (@F1) June 5, 2021
Съотборникът му Себастиан Фетел загуби бърза обиколка при инцидента в Q2 на Рикиардо. Самият Даниел каза, че съжалява за екипа си.
„Това обаче се случва, когато се опитваш да намериш лимита на улична писта. А и пак може да намерим позитиви от деня. Направихме добра стъпка към извличане на повече от автомобила, към разбиране на колата. Пак обаче беше доста сложно да напасна всичко. Ще продължим да работим, състезанието утре е дълго. Много неща могат да се случат, а и както видяхме в квалификацията, възможно е да се получи известен хаос“, каза австралиецът.
In the barriers and out of Q2 😣
Ricciardo will start the race from P13 following his collision ❌#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/8QqgdRWr7b
— Formula 1 (@F1) June 5, 2021
Джовинаци бе разочарован, че сбърка в уикенд, през който Алфа Ромео върви добре
„Блокирах колелата в средата на кривата, а в такъв завой нищо не можеш да направиш. Извинявам се на тима, тъй като можехме да постигнем добър резултат днес. Поне тук не е като в Монако и може да пооправим нещата в състезанието, особено ако запазим темпото си“, добави италианецът.
Катастрофата на Цунода доведе до удара на Сайнц и сложи край на Q3 и хаотичната квалификация.
„Твърде късно натиснах спирачките и отидох в стената. Блокирах колелата при спирането и нямаше шанс да взема завоя“, обясни японският пилот на Алфа Таури.
„Изпитвам смесени чувства. От една страна, направих добър прогрес тук през уикенда, което е наистина положително. За първи път се класирах в Q3. Мисля, че дори имаше потенциал да се класирам на по-предна позиция, но просто натиснах прекалено. Разочарован съм и се извинявам на отбора.“
Колата на Алфа Таури определено имаше потенциал, демонстриран от Пиер Гасли. Французинът се класира четвърти на грида в Баку.
Сайнц се оказа във втора поредна квалификация зад катастрофиращ болид. В Монако съотборникът му Шарл Льоклер бе пред него, когато се удари. Днес той спечели квалификацията, а испанецът остана пети
„Вървях с 330 км/ч, видях пушек, но не знаех дали е взел завоя или се е ударил. Натиснах спирачките – очевидно доста сериозно скочих на тях, за да се опитам да премина кривата. Тогава видях, че се е блъснал и трябваше да го избегна. При тази скорост нещата можеха да са далеч по-зле, но колата изглежда е наред“, обясни Сайнц.
„Изобщо не е идеална ситуация… В две последователни квалификации колата директно пред мен катастрофира. Може би при първото излизане трябваше да ползвам изтегляне – то даде на Шарл 0,2 сек на правата. Но не знаех, че ще има още един червен флаг…“
The incidents which brought qualifying to an end ❌
Both Tsunoda and Sainz were okay following Turn 3 troubles 💥#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/0Hnm1PbSQR
— Formula 1 (@F1) June 5, 2021