Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер взе полпозишъна в хаотичната квалификация в Баку пред Хамилтън и Верстапен

Льоклер взе полпозишъна в хаотичната квалификация в Баку пред Хамилтън и Верстапен

5098
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер спечели първата позиция в хаотичната квалификация за Гран при на Азербайджан, която бе многократно прекъсвана заради катастрофи. Втори се класира Люис Хамилтън (Мерцедес), а трети бе Макс Верстапен (Ред Бул).

Джордж Ръсел спря на пистата в края на съботната сутрешна тренировка. От Уилямс съобщиха, че проблемът е бил теч от водна помпа. Наложи се смяна на задвижващата система, която не бе приключила, когато квалификацията започна.

В Ред Бул се справиха с поправките по болида на Макс Верстапен, който разби предната част на RB16B на 15-ти завой.

Всички излязоха на пистата след светването на зеления семафор. Температурата на трасето бе малко над 49 градуса, тази на въздуха – 27 градуса. Първото време в Q1 бе на Шарл Льоклер (със софт) – 1:42.532 мин. В този момент Ланс Строл се блъсна в бариерата на вече прословутия 15-ти завой. Той опита да продължи и да прибере своя Астън Мартин, но се наложи да спре. Предна дясна част на колата бе сериозно повредена. Сесията бе прекратена, докато автомобилът бъде прибран.

Прекъсването даде възможност на механиците на Уилямс да довършат смяната на агрегата в колата на Ръсел

Британският пилот бе готов да излезе заедно с останалите си 18 колеги при подновяването на Q1.

Сесията бе възобновена след 10 минути и състезателите отново се подготвиха за бързи серии. Верстапен и Перес бяха със софт. При първото излизане колите на Мерцедес бяха с медиум, но вече и те сложиха меките гуми.

Макс записа 1:41.760 – най-добро време до този момент. Перес остана на 0,208 сек зад него. Трети бе Карлос Сайнц (+0,361 сек). Следваха Льоклер, Естебан Окон, Себастиан Фетел, Фернандо Алонсо, Ръсел, Мик Шумахер и Никита Мазепин. Останалите пилоти не бяха записали времена, когато Антонио Джовинаци се разби в същата бариера, където се блъсна и Строл. Q1 отново бе спряна. Този път се наложи маршалите и да метат трасето, тъй като имаше доста отломки.

Сесията пак бе рестартирана при оставащи по-малко от 9 минути от Q1. Хамилтън остана със софта от второто излизане

Рейс контролът съобщи, че ситуация с Ландо Норис при показването на червен флаг ще бъде разследвано след края на квалификацията.

Ботас даде осмо време, а Хамилтън стана четвърти с рекорден трети сектор. Люис направи още една обиколка и бе най-бърз – 1:41.545 мин.

В края на Q1 освен катастрофиралите Строл и Джовинаци битката не продължиха Николас Латифи, Шумахер и Мазепин.

Софт бе изборът на Ферари и Ред Бул за Q2. От Мерцедес последни пуснаха пилотите си на трасето, също с меките гуми.

Перес записа 1:41.630. Верстапен бе по-бавен – Льоклер и Сайнц бяха между него и съотборника му. Окон докосна стена, но продължи. Хамилтън даде второ време – само с 4 хилядни от секундата по-бавно от това на Перес! Ботас бе по-назад – осми. След това Верстапен даде 1:41.625, изпреварвайки с 0,005 сек съекипника си.

В зоната на изпадащите бяха Окон, Юки Цунода, Даниел Рикиардо, Кими Райконен и Ръсел, който още нямаше време. Британецът остана 15-ти. Цунода даде четвърти резултат, избутвайки Фетел под чертата.

Ботас сложи още един комплект нов софт. Последният му опит бе спрян от третото прекратяване на сесията, отново заради катастрофа – този път на Даниел Рикиардо. При оставаща минута и половина от времето рейс контролът реши да не подновява Q2.

Решаващите 10 минути за разпределение местата на първите пет редици на стартовата решетка за Гран при на Азербайджан започнаха при температура от 45 градуса на пистата

Ботас пръв излезе на трасето, Мерцедес правиха две обиколки за загряване на гумите. Льоклер зададе темпото с 1:41.218 мин. Сайнц бе с 0,358 сек по-бавен. Перес бе на 0,699 сек, Верстапен – на 0,345 сек, което ги нареди пети и втори. Ботас остана на 1,441 сек от Льоклер. Хамилтън бе с 0,232 сек от времето на пилота на Ферари.

Последните опити току-що бяха започнали, когато Цунода се озова в бариерата. Зад него Сайнц, виждайки ударилата се Алфа Таури, се изпързаля извън пистата и счупи предното си крило. Това сложи край на квалификацията.