Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сузуки – 24 часа супер изпитание

Сузуки – 24 часа супер изпитание

76
0

От Иван Тенчев,
Снимки Петър Петров сп. Автожурнал

В продължение на 24 часа два от моделите в гамата на Сузуки бяха подложени на убийствен тест в околностите на Копривщица миналия месец. Подобно изпитание не бе правено у нас.

Цяло денонощие над 20 журналисти от различни медии се сменяха на воланите на Сузуки Джимни и Гран Витара. Двигателите не биваше да се гасят. Горивото бе доставено от Темпо, гумите от Гудиър. В организацията помагаха колегите от сп. Автожурнал. Теренът бе повече от ужасен. Условията се усложниха още от завалелия през нощта дъжд, който разкаля и без това едва оформените горски пътеки и оврази, през които минаваха автомобилите.

За 24 часа единствената повреда, която имаше в колите бе скъсан маншон на Витарата. Механиците от официалния вносител на фирмата у нас от Миркат го смениха за 30 мин. насред гората под проливния дъжд на светлината от фаровете на другия автомобил.

Колите се представиха наистина впечатляващо. С по-късата си база и компактни размери Джимни преминаваше по-леко над острите камъни и се мушеше като в задръстване между препятствията . Не бе необходимо лостът за задвижване 4Х4 да се поставя в положение 4Х4L за режим при най-тежки условия за колата. Автомобилът навъртя 396,7 км по 16 км трасе при среден разход 10 литра на 100.
Витара, която е със стоманена носеща рама (както впрочем и Джимни) и малки надвеси също се справяше без затруднения с нормално включено задвижване, а и преодоляваше странични наклони, въпреки съмненията на част от колегите.
Двигателят на Джимни 1,3 литра бензин с 83 к.с. е определено пъргав (нормално за производител като Сузуки). Моделът е много лек и приятен за управление, но е обзаведен сравнително скромно, за да не се надува цената от 11 703 евро. (Тя би могла да се разсрочи както и всички други при японците на вноски за 6 г., без първоначална вноска).
Гран Витара бе с двигателя 2 литра, бензин със 128 к.с. Тя е по-луксозна и широка, пак с класическо задвижване 4×4 и 5 степенна механична скоростна кутия. Колата бе предоставена за каране и с автоматична четири степенен автоматик и много високо ниво на оборудване, което придаде блясък не само на модела, но и общата оценка.