Начало Формула 1 Ферари с голямо предимство пред останалите в 3-ата тренировка в Китай

Ферари с голямо предимство пред останалите в 3-ата тренировка в Китай

5
0

Пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен имаха голямо предимство спрямо конкуренцията в 3-ата свободна тренировка за Гран при на Китай. Германецът бе най-бърз в сесията с 1:33.018 мин, като изпревари съотборника си с 0.4 сек.

В същото време Ботас и Хамилтън от Мерцедес изостанаха на 0,7 и 1.0 сек, като нямаха нужното темпо с гумите ултрасофт на студената писта. Между тях се вклини Макс Верстапен, заемайки 4-ото място. Другият пилот на „биковете” Рикиардо получи повреда в колата и не записа конкурентно време.

Най-добри от останалите бяха в Хаас, като Кевин Магнусен зае 7-ото място на 1.3 сек от водача, а след тях бяха Серхио Перес и Естебан Окон с Форс Индия, което е обнадеждаващо класиране след трудното начало на сезона. Заради проблеми със спирачките Грожан с другата кола на Хаас остана последен. 

 

 

Сесията започна при облачно време, като пистата на места бе леко влажна след снощния дъжд. Пилотите веднага излязоха да направят бързи обиколки с гумите ултрасофт. Райконен първи записа време, но в тура си бе задържан от Магнусен, а освен това допусна и грешка. В следващите си два опита финландецът бе доста по-бърз и излезе начело.

 

 

Съотборникът му Фетел също с ултрасофт обаче веднага бе с повече от 1 сек по-бърз и поведе в класирането с 1:33.689 мин. Вандоорн пък нямаше телеметрична връзка с бокса и трябваше да се прибере в бокса. Ботас се появи на трасето със софт, както и съотборникът му Хамилтън.

Валтери записа време с 1 сек по-слабо от това на Фетел, а Люис бе на 1.1 сек от лидера. Британецът имаше трудности с това да задържи колата си на трасето, като на 3 пъти излезе от него. При последния той унищожи тотално меките си гуми.

 

 

Райконен подобри времето на Фетел с 2 десети и поведе, а Даниел Рикиардо спря на пистата, след като пушек излезе от задната част на колата му. Изглежда ставаше въпрос за повреда в задвижващата система на Рено, като има предположения, че проблема е бил в турбото. Няколко минути на трасето имаше режим на виртуална кола за сигурност.

След като сесията бе подновена Фетел и Кими направиха по още една бърза обиколка с ултрасофт в последните минути, като Себастиан поведе в класирането с 1:33.018 мин. Хамилтън бе на цяла секунда от това постижение, а Ботас на 0.8 сек. Двамата заеха съответно 4-о и 3-о място. Верстапен измести Люис от тази позиция, но също бе далеч от темпото на Ферари. Верстапен не бе доволен от поведението на колата си при максимално натискане.