Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Танабе: Сложно е компонентите да се разпределят така, че да изкарат 23...

Танабе: Сложно е компонентите да се разпределят така, че да изкарат 23 надпревари без никакви проблеми

2625
0
Макс Верстапен, Ред Бул, Хонда
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Сезон 2021 започна силно за Ред Бул и Алфа Таури въпреки някои проблеми в първия кръг от състезателната година – Гран при на Бахрейн. Макс Верстапен води изключителна битка с Люис Хамилтън за победата, като в крайна сметка финишира втори. Болидът на Серхио Перес изгасна в загряващата обиколка. Мексиканският пилот успя да рестартира всичко, стартира от питлейна, а на финала бе пети. Юки Цунода спечели точки с деветото място в Гран при дебюта си. Единствено Пиер Гасли не успя да завърши заради инцидент. Техническият директор на Хонда във Формула 1 Тойохару Танабе отбеляза, че това е чудесно представяне за задвижващата система на японския производител в началото на последния му сезон в спорта.

„Жалко, че изпуснахме победата, при това при старт от полпозишън, но от друга страна участвахме в битка в челото от старта до финала. Според мен стана чудесен първи старт и бяхме в състояние да демонстрираме наистина сериозно представяне.“

Тойохару Танабе, Кристиан Хорнер
Тойохару Танабе и Кристиан Хорнер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

„Смятам, че взимахме правилни решения по време на състезанието и сторихме всичко по силите си. Съжалявам, че крайният резултат не го отрази. Интересно е в какво губим, но още не съм разгледал подробните данни от уикенда“, отбеляза Танабе

„Всичко е различно спрямо миналия сезон. Ако тогава разполагахме с настоящата задвижваща система, можеше да се борим и за титлата. Моторът действително е по-мощен от миналогодишния агрегат на Мерцедес. Това се видя не само в състезанието, но и в тренировките, и в квалификацията. Ейдриан Нюи дори ни благодари за помощта при създаването на автомобила. Очевидно новата задвижваща система е помогнала за увеличаване аеродинамичната ефективност на болида.“

„Не е лесно веднага да се прехвърлиш на следващото състезание. Обмисляме характеристиките на всяка отделна писта и в съответствие с тях коригираме настройките на задвижващите системи. Разполагаме само с три агрегата за целия сезон и е сложно компонентите да бъдат разпределени така, че да изкарат 23 надпревари без никакви проблеми.“