Начало WRC News Танак начело след първия ден от рали Акрополис, проблеми за Тойота

Танак начело след първия ден от рали Акрополис, проблеми за Тойота

575
0
От Танак, Хюндай
От Танак, снимка Хюндай

От Танак поведе след края на първия ден от рали Акрополис. Пилотът на Хюндай се справи най-добре и имаше най-малко проблеми по тежките чакълени пътища в Гърция. Втори на 21.8 сек. е съотборникът на Танак Дани Сордо, следван от третия състезател на Хюндай Тиери Нювил. Междувременно Тойота изживя един кошмарен ден, след като загуби два от своите екипажи.

Рали Акрополис е 10-кръг за сезон 2024 в световния рали шампионат (WRC). Състезанието се провежда на територията на Гърция. Екипажите ще изминат общо 15 етапа с обща дължина 306.53 км по трудните чакълени пътища в страната от Югоизточна Европа

Вчера се проведе шейкдауна, в който най-бърз беше Танак. В днешната програма бяха заложени шест специални етапа, които щяха да подложат екипажите от WRC на сериозно изпитание.

Прословутите тежки чакълести пътища в Гърция оправдаха репутацията си. Четирима от първите петима пилоти в класирането имаха проблеми и загубиха много време. Танак обаче преведе своя Хюндайi20 N Rally1 през хаоса невредим и оглави класирането. Зад него се наредиха неговите съотборници.

Осемкратният световен шампион Себастиен Ожие, който стартира това рали втори в класирането, водеше в началото на днешния ден. Междувременно Адриен Фурмо се оттегли от второто място поради счупено кормилно рамо след инцидент на етап №4 от рали Акрополис.

Проблемите застигнаха Ожие в края на деня. проблем с турбокомпресора коства на пилота на Тойота около две минути и половина и го смъкна на четвърта позиция в класирането.

Нещастието на Ожие усложни катастрофалния ден за Тойота.  Елфин Еванс загуби почти девет минути по-рано днес заради подобен проблем с турбото. Такамото Кацута отпадна в третия повреда на задното окачване, след като имаше леко неразбирателство с навигатора си.

„Изглежда, че Себ е загубил налягането на турбокомпресора. Тази сутрин автомобилът на Елфин беше със същите симптоми“, каза Том Фаулър. „Това е огромно разочарование, защото е поредното рали след Финландия, в което имаме наистина силно представяне на автомобила. Във Финландия не се възползвахме от това. Изглежда, че тук отново няма да се възползваме от потенциалното представяне, с което разполагат и автомобилът, и пилотите“, добави техническият директор на Тойота.

За разлика от Тойота, Хюндай имаше един страхотен ден. Марката празнуваше, тъй като Танак водеше пред Дани Сордо и Тиери Нювил. При това положение Хюндай е на път да увеличи предимството си в шампионата на производителите

„Трябва да сме благодарни за безпроблемния ден. Беше трудно с горещината и тежките условия“, заяви Танак. „Това беше страхотен ден за Хюндай но всички знаем, че има още какво да се направи.“

Следващите две позиции в рали Акрополис са за представителите на WRC2 Роберт Виверс (Шкода) и Сами Паяри с Тойота. Седми е Грегоар Мюнстер от тима на М-Спорт Форд. Топ 10 допълват Кайетан Кайетанович и Фабрицио Салдивар с Шкода и пилотът с български лиценз Николай Грязин (Ситроен).