Начало WRC News Танак пое лидерството в Сардиния и гледа към първа победа за сезона

Танак пое лидерството в Сардиния и гледа към първа победа за сезона

325
0
Oт Танак, Хюндай
Oт Танак, снимка Хюндай

От Танак пое лидерството в рали Сардиния след като бе напълно безпощаден в третия ден от надпреварата на италианския остров. Пилотът на Хюндай има комфортна преднина от 46 секунди пред Крейг Брийн от тима на М-Спорт Форд. Трети е съотборникът на Танак Дани Сордо.

Състезателите на Тойота отново не бяха толкова бързи. Вчерашният лидер Есапека Лапи катастрофира в десетата отсечка и на практика загуби всякакви шансове за добро класиране.

Драмите в рали Сардиния продължаваха с пълна сила. Последният 17-ти етап в днешния ден бе прекъснат заради инцидент с Адриен Фурмо. Пилотът на М-Спорт Форд и неговият навигатор са невредини след злощастната случка по чакълените пътища.

„Беше добър ден. Имах добро усещане в автомобила. Следобед пътищата се държаха добре. Карането беше доста приятно“, каза Танак.

„Успяхме да притиснем Есапека в първия сутрешен етап. След това бих казал, че забавяхме темпото стъпка по стъпка. Въпреки това времената все още идваха. Предполагам, че трябва да бъде така, ако сте в настроение.“

И преди сме били в това положение. Знаем как стават нещата. Рали Сардиния е свършило, докато не пресечем финалната линия. Нека кажем, че е по-добре все още да не мислим за това.“

Брийн беше единственият друг състезател, който спечели етап в горещия и прашен съботен ден на острова. Ирландецът стартира трети, а след това зае второто място, когато съотборникът му Пиер-Луи Лубе получи повреда в първия специален етап.

Сутринта той бе притиснат от Дани Сордо от Хюндай. Все пак състезателят на М-Спорт Форд успя да натрупа комфортен аванс от 20+ секунди, докато испанецът имаше проблеми с темпото в следващите отсечки.

Лубе демонстрира зряло шофиране, за да изведе своя Пума Rally1 на четвърто място. Французинът изостава от Сордо с 25.0 сек, но имаше повече от 50 сек аванс пред петия Кале Рованпера. Лидерът в шампионата започна деня осми, след като в петък откриваше пътя.

Филандецът влезе в челната петица в края на деня, когато Адриен Фурмо разби своя Форд на последното минаване на Монте Лерно ди Патада. Впоследствие етапът бе отменен.

Шестият Такамото Кацута изоставаше с почти четири минути от лидерите. Тъй като нямаше обеден сервиз, той беше принуден да шофира внимателно, докато се грижеше за отслабен радиатор, който получи повреда след преминаване през водно препятствие.

Зад японеца бе Гас Грийнсмит (М-Спорт Форд). Тиери Нювил от искаше да се изкачи нагоре в класирането, след като в петък завърши девети заради проблеми със скоростната кутия. Късметът на пилота на Хюндай обаче се изчерпа в третия етап сутринта, когато преобръщане го извади от състезанието.

Елфин Еванс рестартира своето участие в Сардиния след вчерашните си проблеми. Все пак британецът отново се провали, тъй като повреда в задното окачване извади от строя неговия Тойота Ярис в следобедните часове.