Начало WRC News Танак поведе в рали Ипр след отпадането на Тиери Нювил

Танак поведе в рали Ипр след отпадането на Тиери Нювил

259
0
От Танак, Хюндай
От Танак, снимка Хюндай

От Танак поведе след края на втория ден в рали Ипр. Белгийската надпревара е кръг номер девет от сезон 2022 в световния рали шампионат (WRC). Пилотът на Хюндай допусна най-малко грешки по тесните и изключително коварни асфалтови отсечки. Естонецът води с 8.2 секунди пред Елфин Еванс с Тойота. Трети е Есапека Лапи също с Тойота. За огромно съжаление на белгийските фенове, Тиери Нювил бе принуден да се оттегли след като попадна в канавка по време на 15-тия етап и получи сериозни поражения по своя Хюндай i20 N Rally1.

Танак беше най-бърз в последната отсечка преди края на ден 2 в рали Ипр. Естонецът видимо бе разочарован от отпадането на своя съотборник. Все пак световният шампион от сезон 2019 се надява да запише втори пореден успех откакто се присъедини към Хюндай. Танак предполагаше, че има проблем с трансмисията, които едва не му костваха загуба на сериозно време.

Както той каза преди това, че вероятно нямам проблем. Не знам“, каза Танак.

Със сигурност е срамно това, което се случи с Нювил. Мисля, че в отбора на Хюндай не трябва да се караме помежду си, а да се борим с другите. Не знам какво си е мислил той“, добави естонецът.

Второто място е за Елфин Еванс. Британецът не изостава сериозно от Танак и се надява да съкрати изоставането си, което да му позволи да запише първа победа за сезон 2022 в WRC.

Просто правим каквото можем. Очевидно От се движи доста добре, но все още сме близо до него“, сподели Еванс.

Есапека Лапи се надява да запише втори пореден подиум след този във Финландия и да затвърди позицията си в Тойота.

Предстои ни дълъг, дълъг път. Както видяхме в предишния етапмного лесно може да се допусне грешка, така че не бързам да се радвам. Искам да завърша в различен стил от последното рали“, добави каза Лапи.

Адриен Фурмо се движеше четвърти, но изостана в предпоследния етап след се регистрира с две минути закъснение. Пилотът на М-Спорт Форд е бил спрян от полицията на пътната отсечка заради неправилно изпреварване в опит да стигне навреме до етапа.

Сега той изостава с 14.3 сек. от Солберг заради наказание от 20 сек.

Честно казано, наистина съм много щастлив от деня си. Това е много полезно за увереността и за това да вярваш в себе си. Това е положително. Тази сутрин бяхме осми. Ше видим тази вечер [дали ще успеем да премахнем наказанието си от 20-те точки]. Все пак това е наистина положително“, каза Фурмо.

В същото време Солберг е на път да постигне най-добрия си резултат във WRC. Пилотът на Хюндай призна, че е намалил темпото в 16-тия етап заради прегряване на гумите на Пирели.

Да, не е лошо. Със сигурност е много тъжно да чуя какво стана с Тиери. Това е домашното му състезание и никога не е приятно, когато имаш толкова много фенове, приятели и семейство. Но всъщност отпадането му позволи да се придвижа едно място напред“, каза Солберг.

Доскорошният лидер Тиери Нювил бе принуден да се оттегли от рали Ипр след инцидент. Пилотът на Хюндай излезе прекалено широко от бавен ляв завой и попадна в канавка. Белгиецът получи помощ от феновете и се върна на трасето, но получи тежки поражения и загуби шансове да защити успеха си от 2021 г.

Крейг Брийн също нямаше късмет и отпадна от рали Ипр. Състезателят на М-Спорт Форд също попадна в канавка в отсечка номер 10 и се преобърна.

Шестото място е Такамото Кацута с Тойота. Кале. Следващите три позиции до топ 10 са заети от пилотите от клас WRC2 Стефан Лефефбр (Ситроен), Андреас Микелсен (Шкода), Йоан Росел (Ситроен) и Грегори Мюнстер (Хюндай). Лидерът в шампионата Кале Рованпера успя да се върне в състезанието след като механиците на Тойота поправиха неговия автомобил.