От Танак запази лидерството си в рали Чили и е на път да спечели новата надпревара от календара на световния рали шампионат (WRC).
Вторият ден от състезанието се състоеше от по две преминавания на три отсечки, които бяха по-бързи и по-широки от тези в петък. Танак увеличи аванса си на 34,6 сек до обедния сервиз. Следобед изгуби няколко секунди от тази преднина, но в края на деня бе на малко над половин минута пред Себастиен Ожие.
„Беше труден ден – сложно е да контролираш нещо при такива променящи се условия”, коментира Танак
„Видяхме, че всичко може да се случи. Опитах се да изградя добър ритъм, но последната отсечка бе особено трудна с дъжд, мъгла и твърди гуми. Справихме се с проблемите и имаме добър аванс. Трябва да се съсредоточим върху това да се справим по същия начин и да вземем някакви точки от пауърстейджа, за да подобрим ситуацията си в шампионата.”
Ожие се възползва максимално от променливите условия. Освен това подобри настройките на своя Ситроен C3 WRC и направи добър избор на гуми – взе три хард и две медиум, докато съперниците му заложиха изцяло на твърдата смес.
„Надявах се на повече през първата половина от деня. Следобедът премина по-добре. Това се дължеше основно на промени, направени в обедния сервиз, но и сцеплението бе по-високо. Дъждът и мъглата във финалния етап ни струваха около 10 секунди”, обясни Ожие.
Себастиен Льоб стигна третото място и е само на 5,1 сек от Ожие
Той също отбеляза сложността на проведената привечер отсечка.
„Трябваше да остана съсредоточен, но бих казал, че денят ми бе много добър. Чувствах се прекрасно зад волана и това ми позволи да намеря хубав ритъм. Чувствам, че започвам да разбирам как да карам колата. Целта ни остава да вземем колкото се може повече точки за тима”, коментира Льоб.
#WRC
? O/A after SS12/End Day Two1. ?? Tanak
2. ?? Ogier +30.3
4. ?? #Loeb +35.4?
5. ?? Evans +1:06.3
6. ?? Suninen +3:03.0
7. ?? Lappi +3:13.3
8. ?? #Mikkelsen +3:43.4 ?#HMSGOfficial #RallyChile pic.twitter.com/pZGHH6JrMc— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) May 11, 2019
Денят бе изпълнен с инциденти. Яри-Мати Латвала се бореше за втора позиция, но в края на съботата спря след удар в камък. Крис Мийк се обърна през покрив още в първата отсечка за деня. Британецът отказа да се предаде и продължи да се състезава, докато екипът пооправи колата му по време на обедния сервиз. Най-сериозната катастрофа бе на Тиери Нювил. Белгиецът и навигаторът му Никола Гилсул бяха прегледани в болницата в Консепсион, където бе установено, че нямат фрактури и контузии.
„Очевидно бележките ми бяха прекалено оптимистични. Колата пое най-тежките удари и няма сериозни последици. Вече гледам към следващото рали”, каза Нювил.
It really was a huge accident for @thierryneuville – hear how he is ?? @HMSGOfficial #wrclive pic.twitter.com/PGTCnt3IMu
— World Rally Championship (@OfficialWRC) May 11, 2019