Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Текстът на наказанието

Текстът на наказанието

45
0

Документ 26 (получен от Макларън в 23:50 часа на 4 август)
Подписан от Тони Скот Андрюс, Дерек Леджър, Лайош Херцег

“В последните минути на квалификацията автомобилът, управляван от Фернандо Алонсо, остана на място след приключване на питстопа му, въпреки факта, че съотборникът му Люис Хамилтън чакаше зад него, за да изпълни своя питстоп. Забавянето лиши Хамилтън от възможността да направи последната си бърза обиколка в квалификацията.
Шефът на отбора заедно с мениджъра на тима и двамата пилоти бяха извикани при стюардите и помолени да обяснят действията си. Използвани бяха видео и аудио записи като доказателства. Фактите и обясненията на тима са следните:
В началото на третата част от квалификацията е договорено от Водафон Макларън Мерцедес (“отборът”), че Фернандо Алонсо ще излезе от пита пред Люис Хамилтън, за да се възползва от възможността да изразходва повече гориво и да направи допълнителен тур.
В случая автомобилът, управляван от Люис Хамилтън, пристигна в бокса преди този на Фернандо Алонсо и когато питлейнът бе отворен, той излезе пред Алонсо. Отборът поиска от Хамилтън по радиото да пусне Алонсо да го изпревари, за да получи възможността за допълнителната си обиколка. Заради близостта на Ферари-то на Кими Райконен обаче Хамилтън отказа да пусне Алонсо, въпреки повторената молба на отбора да го направи.
Справката със записа на радио комуникацията между тима и двамата пилоти показва, че екипът е казал на Хамилтън в 14:56:44 “влез в бокса в този тур” и са поискали от него да “ускори обиколката”, но са го посъветвали 32 секунди по-късно да “намали малко темпото, просто загуби няколко секунди преди края на тура, защото Фернандо влиза пред теб”.
В 14:57:34, само 18 секунди по-късно, на Алонсо е казано, че когато спре в пита “ще те задържим за 20 секунди”.
В 14:57:46 колата на Алонсо спира на позиция за питстоп, сменят му гумите и криковете са махнати 6 секунди по-късно. Болидът остава на същото място от 14:57:52 до 14:58:12, когато е даден сигнал от лолипопа – табелата се вдига, което означава, че пилотът е свободен да потегли.
В този момент колата на Хамилтън е пристигнала и спряла точно зад тази на Алонсо. Алонсо, вместо да напусне пита при дадения сигнал, за да може Хамилтън да направи спирането си в бокса, остана на позиция още 10 секунди. След това излезе от питлейна достатъчно рано, за да започне бърза обиколка преди края на квалификацията, с който тур даде най-добро време и спечели първата позиция.
Заради закъснението, причинено от Алонсо, Хамилтън не успя да изпълни бокса си навреме, за да може той да направи бърза обиколка.
Отборът бе помолен да обясни защо след като дават знак на Хамилтън да спре в следващия си тур, след това информират Алонсо, докато той още е на пистата, че също трябва да спре в следващата обиколка и че ще го задържат 20 секунди.
Отборът заяви, че често дава указания за продължителността на спирането на пилотите си преди да са влезли в пита и че причината за 20-секундното задържане е отброяването, което се прави, за да се избере подходящ момент за излизане спрямо позициите на останалите болиди на трасето.
Алонсо бе попитан защо е останал още 10 секунди преди да излезе от пита, след като е получил сигнал да тръгне. Отговорът му бе, че в този момент е питал дали му е сложен правилният комплект гуми. Когато бе попитан защо този разговор не се е състоял в рамките на 20-те секунди, когато автомобилът му бе в покой и по него се вършеше необходимата работа, бе заявено, че не е било възможно да се комуникира по радиото заради отброяването, което са му съобщавали.
Справка с картата на трасето показва, че по времето, когато на Алонсо е казано, че ще бъде задържан за 20 секунди, е имало 4 автомобила на пистата – неговият, на Фисикела, Хамилтън и Райконен. Всички освен Райконен спират в бокса, така че задържане не е било необходимо, за да се търси пролука в трафика, която да даде възможност на Алонсо да направи обиколката си.
Обяснението, дадено от Алонсо за оставането му на място 10 допълнителни секунди след изтичането на 20-те секунди, не се приема. Стюардите смятат, че Алонсо ненужно е попречил на друг пилот, Хамилтън, и в резултат на това е наказан с преместване с 5 позиции на стартовата решетка.
Обяснението на отбора защо са задържали Алонсо 20 секунди след приключване смяната на гуми и оттам са причинили забавянето на Хамилтън не се приема.
Действията на тима в последните минути на квалификацията се смятат за преднамерени, не в интерес, а в ущърб на спорта по принцип. Наказанието ще е, че точките (ако бъдат спечелени такива) от Гран при на Унгария ще бъдат отнети и няма да се броят за класирането при конструкторите във Формула 1.
На отбора се напомня, че има право да обжалва.”