Начало Други Toйота №7 триумфира в драматична надпревара на Спа

Toйота №7 триумфира в драматична надпревара на Спа

241
0
Тойота №7 2022
снимка, Тойота

Тойота №7 с екипаж Хосе Мария Лопес, Майк Конуей и Камуи Кобаяши спечели 6-те часа на пистата Спа-Франкоршамп, Надпреврата бе втори кръг от сезон 2022 в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Японската марка успя да се пребори с основния си съперник Алпин. Колата на французите бе карана от Никола Лапиер, Матю Ваксивиер и Андре Неграо. Последното място на подиума бе заето от победителя в клас LMP2 тим на WRT с пилоти Робин Фрайнс, Рене Раст и Шон Гелаел. Състезанието на Спа бе спирано три пъти поради лоши метеорологични условия и тежки инциденти.

6-те часа на Спа през 2022 г. бяха типично състезание за спортни автомобили. Надпреврата започна при сухи условия, но съвсем скоро променливото време в Ардените започна да играе своята роля.

Себастиен Буеми с Тойота №8 поведе в началото на състезанието, след като и двата японски хиперавтомобила изпревариха този на Гликенхаус, пилотиран от Оливие Пла.

Но след първия от трите червени флага заради катастрофата на Мирослав Конопка с LMP2 автомобил 44 на ARC Братислава, Буеми бе принуден да паркира автомобила си след рестарта. Швейцарецът получи технически проблем в своя Тойота №8 и се оттегли.

По този начин лидерството пое вторият екипаж на Тойота. Същевременно дъждът на трасето ставаше все по-силен. Това доведе до развяването на втори червен флаг в надпреварата.

По време на втория червен флаг, Робин Фрайнс излезе начело с прототип номер 31 от екипа WRT Oreca 07 LMP2. Нидерландецът продължи да впечатлява с уменията си на мокра настилка след като се бореше с Майк Конуей от екипа на Тойота.

Третото спиране на състезанието се случи три часа и 20 минути след старта. Причината бе катастрофа на Алекс Брандъл с машина номер 34 от тима на Inter Europol Oreca LMP2. Британецът се удари силно в бариерите на завой 9, което наложи тяхното ремонтиране.

В последните два часа Тойота №7, карана от Хосе Мария Лопес успя да грабне победата на Спа-Франкоршамп. Втори остана хиперавтомобилът на Алпин, който триумфира в Себринг. Последното място в класа отиде при екипа на Гликенхаус с екипаж Оливие Пла, Ромейн Дюма и Пипо Дерани.

В клас LMP2 тимът на WRT записа двоен успех. Първи бе прототипът на Рене Раст, Робин Фрайнс и Шон Гелаел. Второто място бе заето от Фердинанд Хабсбург, Норман Нато и Руи Андраде. Последното място на подиума отиде при едната кола на Jota, пилотирана от Антонио Феликс да Коща, Уил Стивънс и Роберто Гонзалес.

Ферари надви Порше в GTE Pro

Ферари успя да запише първи успех за тазгодишния сезон във WEC. Автомобилът с номер 51, каран от Алесандро Пиер Гуиди и Джеймс Каладо завърши пред Порше 92 с екипаж Михаел Кристенсен и Кевин Естре. Третото място бе Ферари 52 с Мигел Молина и Антонио Фуоко.

Порше все пак спечели в клас GTE Am

Отборът на Демпси-Протон Рейсинг с екипаж Кристиан Райд, Себастиан Прио и Хари Тинкнел стигна до първата позиция. Втори финишира автомобил на Астън Мартин, каран от Бен Кийтинг, Енрике Чавес-младши и Марко Сьоренсен. На трето място финишира друга кола на британците с екипаж Пол Дала Лана, Ники Тийм и Дейвид Питард.