Тойота иска да защити титлите си през сезон 2023 в WRC. Японският производител представи преработения автомобил Ярис Rally 1, който ще се състезава през тазгодишната кампания в световния рали шампионат на ФИА.
Днес Тойота показа най-новата версия на шампионския автомобил Ярис Rally1. Тя включва няколко промени в двигателя и аеродинамиката и не толкова в разцветката.
Slimmer and more streamlined after the winter break. 😉🏋️♂️#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #PushingTheLimitsForBetter pic.twitter.com/SV37rC5FD2
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) January 13, 2023
Миналата година Тойота на практика наложи доминация, особено в първата половина на тогавашната кампания. Японската марка успя да разтълкува най-добре новите хибридни правила за Rally1. Автомобилът бе каран от Себастиен Ожие, Елфин Еванс, Есапека Лапи, Такамото Кацута и Кале Рованпера. Финландецът записа шест победи от общо 13 старта и стана най-младият световен шампион в WRC. Същевременно бързият и надежден Ярис Rally1 помогна на Тойота да спечели шестата си титла при производителите един кръг преди финала на миналогодишния сезон.
Въпреки че наложи доминацията си в началната фаза на миналата кампания, марката започна да бъде изпреварвана от Хюндай. Южнокорейският производител спечели четири от последните шест ралита и дори записа двоен успех на в домашната надпревара за Тойота в Япония.
По време на зимната пауза Тойота представи серия от актуализации на своята кола в WRC. Най-забележимата от тях е промененият заден аеродинамичен пакет. Изразените въздухозаборници, които украсяваха предната част на автомобила, за да охлаждат хибридния агрегат, са заменени с много по-плавен и аеродинамичен дизайн. Причината за промяната е разбирането, че концепцията от миналата година е надценявала количеството охлаждане, необходимо за хибридния агрегат.
Тойота реши да промени и дизайна на задните калници и арките. Задното крило също е променено, за да може да компенсира обновения аеродинамичен пакет.
В допълнение към аеродинамичните промени, в Тойота са решили да модернизира своя 1.6-литров хибриден двигател, за да подобри подаването на мощност и въртящия момент.
„Уверени сме в автомобила, с който влизаме в сезон 2023 в WRC. Намерихме някои предимства в представянето и в надеждността. След това продължихме работата по развитието на този автомобил, която започнахме в края на миналата година. Вярвам, че разполагаме с автомобил, който ще може да се конкурира с всеки наш съперник“, каза техническият директор на Тойота Том Фаулър.
Обновеният автомобил Ярис Rally1ще направи своя състезателен дебют на откриващото състезание за тази година в Монте Карло, което ще се проведе в края на следващата седмица.
Тойота ще използва четири автомобила в Монте Карло. Тук ще се включи и Себастиен Ожие. Французинът ще се бори за осми успех в легендарната асфалтова надпревара от WRC. Очаква се Ожие да се включи и в рали Мексико. В някои от останалите надпревари Тойота ще отдаде под наем четвъртия си автомобил на частни пилоти, включително Лоренцо Бертели.
Sound on 🔊 🔥#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC #RallyeMonteCarlo 🇲🇨 pic.twitter.com/aVEH4VKdQL
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) January 12, 2023