Начало Други Тойота ще участва с две коли в 24 часа на Льо Ман

Тойота ще участва с две коли в 24 часа на Льо Ман

56
0
алекс вурц,Казуки Накаджима,Никола Лапиер

Новият отбор на Тойота за световния шампионат за надпреварите за издръжливост (WEC), ще дебютира на писта на 5 май в 6 часа на Спа-Франкоршамп (втори кръг от първенството) и възнамерява да участва с два автомобила в 24 часа на Льо Ман. От централата в Кьолн обявиха преди известно време проекта и пилотите – Алекс Вурц, Никола Лапиер и Казуки Накаджима. Сега като младши състезател се присъединява италианецът Андреа Калдарели. Прототипът е наречен TS030 HYBRID, а Тойота е първата компания, която обяви, че ще участва в WEC с хибридна система. Японският концерн държи много на развитието си в тази насока, като се труди упорито по такива возила и в серийната си гама.

Автомобилът на Тойота ще е с двигател, произведен също от компанията – напълно нов V8, 3,4 литра, атмосферен, бензинов. Хибридната система е дело на партньорите на тима от Нишинбо. Шасито е дело на специалистите в TMG, където бе сглобена цялата кола. Тя ще се състезава в клас LMP1.

Отборът вече проведе тест на пистата Пол Рикар във Франция, където изпитанията продължиха няколкостотин километра. Автомобилът е показал впечатляващо ниво на издръжливост и добра скорост, а зад волана бяха последователно Вурц и Лапиер.

Естествено, че би ни харесало да спечелим Льо Ман – това е мечта за всички участници в този спорт. Но сме реалисти и знаем, че трябва да се учим и развиваме, за да се надбягваме с толкова силна конкуренция – коментира президентът на тима Йошиаки Киношита. – Целта ни тази година е да покажем какво можем и в частност възможностите на двигателя ни. Хибридите са ключови за Тойота и затова е толкова важно да демонстрираме постиженията си в тази област – и като време за обиколка, и като разход на гориво.

Техническият директор Паскал Васлон (който бе шеф на отдела за шаситата в тима на Тойота от Формула 1) също посочи, че аеродинамиката и хибридната система са двете основни характеристики, определящи поведението и представянето на колата.

Беше страхотно да карам за първи път TS030 HYBRID – коментира Алекс Вурц. – Излизането от гаража само на електрическа мощност бе направо футуристично. След това обаче, при включването на двигателя с вътрешно горене, се чувстваш все едно си се видял със стар приятел! Смятам, че разполагаме с добра база и може да направим тази кола наистина бърза.

Първите впечатления на Лапиер също бяха положителни. Той отбеляза, че автомобилът е с чудесно поведение и отговаря бързо на подадени команди. Накаджима пък вече няма търпение да кара прототипа, след като е обсъдил надълго и нашироко всичко за него с колегите си.