Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Тост: Имаме пълно съвпадение на пистата с данните от тунела и CFD

Тост: Имаме пълно съвпадение на пистата с данните от тунела и CFD

1180
0
Дани Квят
Дани Квят с новия AT01, снимка: Майкъл Потс

Иван Тенчев, наш специален пратеник на Каталуня, Барселона

Шефът на тима на Алфа Таури Франц Тост заяви, че в тима от Фаенца са повече от доволни от развитието на първия ден тестове на пистата Каталуния.

„Всичко е наред. Имаме пълно съвпадение с данните от тунела и CFD изследванията и сме много доволни. Нямаме никакви проблеми, просто си правим аеродинамичните изследвания, височината на пода и т.н.“, описа събитията опитният и открит австриец.

„Тази година ще е особено оспорвана в средата на колоната, защото силите ще са още по-изравнени. Но аз си мисля, че ще сме и по-близо до лидерите, но не съм сигурен. Без промяна в правилата обичайно това се случва. Още повече ако трите големи отбора – Мерцедес, Ферари и Ред Бул се борят по между си и си взимат точки. Надявам се да бъдем пети. Това обаче няма да е никак леко, защото Макларън, Рено, Рейсинг Пойнт, Хаас, дори Уилямс са много по-силни. Но ние имаме добър автомобил, фантастични партньори в лицето на Хонда и най-добрите пилоти досега.“

Тост обясни още, че изобщо не бива да се правят прибързани изводи от тестовете.

Особено това важи за първите дни, защото неговият тим например ще има нови компоненти по колата още следващата седмица. И едва след всички изпитания ще започне същинското състезание.

„Имаме само шест тестови дни вместо осем, така че всяка минута се брои, отбеляза Франц. – Пилотите трябва да свикнат с колата, инженерите трябва да разбират аеродинамиката и механиката, механиците трябва да се научат да работят с новата кола. Големият брой обиколки на всички отбори показва, колко се е развила Формула 1. Отговорихме на тези шест дни на тестване, като завършихме колата по-рано, за да не изпадаме в неприятности при сглобяването й и засега всичко се е получило.“

Тост с пилотите Дани Квят и Пиер Гасли
Тост с пилотите Дани Квят и Пиер Гасли, снимка: Ред Бул Контент Пуул

Според Тост тази година ще е интересно и защото трябва да се намери добър баланс кога да се спре работата по развитието на настоящите коли и кога да се започне работа по тези за следващата с напълно новите правила. Според него би било добре ако стартират с новия проект още в края на март. Иначе влакът за 2021 ще бъде изпуснат.

„Не очаквам обаче новите правила да дадат някакъв ефект върху разместването на пластовете преди 2023 г. защото големите отново ще вземат предимство след смяната на регламента“, прогнозира още Тост. „Едва след това се надяваме всичко да започне да дава резултат.“

Тиролецът заяви, че напълно подкрепя отмяната на Гран при на Китай, защото сигурността на всички трябва да е на първо място.

Що се отнася до факта, че таксата от 33 млн. долара вече е платена от организаторите и може да се стигне до дело, той заяви, че се надява решение да се намери с евентуална нова дата за Гран при на Китай. Дори тя да бъде около финала на сезона в Абу Даби.

64-годишният мъж коментира и широко коментираната тема за приликата на новия болид на Рейсинг Пойнт с миналогодишния Мерцедес. Той заяви, че е наясно, че цялата задна част е идентична, и че общата насока при изграждането на една кола води до едни и същи решения. Но очевидно всичко отговаря на правилата. Любопитно е обаче между новия болид на неговия тим и Ред Бул няма подобна прилика. Но такава има при Хаас и Ферари, както и при Алфа Ромео, което очевидно е допустимо.

Помолен още веднъж да коментира дали наистина тимът има най-добрите си пилоти досега, Тост заяви, че никога досега отборът с 14 години история като собственост на Ред Бул не е имал толкова силна пилотска двойка, както през тази година с двама вече опитни и много бързи пилоти.

Относно новото име на отбора – Алфа Таури, което идва от новия моден бранд на Ред Бул, Тост заяви, че никога досега не носил толкова удобни дрехи, като тези на Алфа Таури.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter