Франц Тост разкри какво e значението на коментарите, направени от него в началото на сезона. Австриецът призна, че казаното в Джеда е било погрешно разтълкувано и реално не е било толкова критично, колкото е изглеждало.
В края на ноември Тост приключи последния си старт като ръководител на Алфа Таури. 67-годишният мениджър беше начело на базирания във Фаенца тим от неговото създаване през 2006 г.
Алфа Таури/Торо Росо преживя няколко периода на възходи и падения по време на управлението на Тост. Тимът записа първия си успех в F1 през 2008 г. Тогава Себастиан Фетел триумфира в една дъждовна надпревара на Монца. 12 години по-късно Пиер Гасли също спечели състезанието на Монца. Французинът донесе втори и до момента последен успех за младежкия отбор на Ред Бул.
Тимът от Фаенца имаше много тежка първа половина от изминалата кампания. Това бе така заради грешното развитие на болида AT04.
Алфа Таури спечели точки в 3 от общо 12 старта през първата фаза на сезон 2023 в F1. Слабите резултати накара от Ред Бул да вземат някои мерки. В резултат на това бе освободен Ник де Врис, както и един от главните аеродинамици на Алфа Таури. Освен това тимът от Фаенца увеличи присъствието си в базата във Великобритания.
Лошият старт на сезон 2023 накара Тост да направи някои сериозни критики. Австриецът заяви, че вече не вярва на инженерите си и че развитието на колата не върви по план.
С напредване на сезона Алфа Таури направи огромен скок. Италианският отбор зае осмото място при конструкторите и изпревари Хаас и Алфа Ромео. Тимът бе много близо до това да изпревари Уилямс, но в крайна сметка британците запазиха седмата си позиция.
Поглеждайки назад, Тост реши да се върне към полемиката около коментарите си след Гран при на Саудитска Арабия. Той заяви, че коментарите му не е трябвало да бъдат тълкувани като толкова критични
„Инженерите, които имах предвид, го разбраха напълно“, сподели Тост. „Нека да ви разкажа предисторията. Тази година автомобилът ни не беше конкурентоспособен. Казах, че трябва да направим нещо, защото не мога да приема, че се движим в задната част на полето. Исках да сме поне в предната част на решетката.“
„[Те ми казаха]: „Да, да, работим много здраво, имаме решения и знаем точно какво трябва да направим“. Аз реших да ги посетя в аеродинамичния отдел. Те ми показаха някакви цифри и обясниха: „Автомобилът ще бъде фантастичен. Наистина добро представяне. Много добри цифри в CFT, както и в аеродинамичния тунел, бла-бла-бла“.
„След това дойдохме в Бахрейн. Нямаше нужда да чакам да дойде състезанието. Още след теста знаех, че на практика сме на никъде. Затова се разстроих и им казах: „Какво се случва?“, продължи вече бившият шеф на Алфа Таури. „О, знаете ли, предстои обновяване“, [така ми отговориха]. Аз им отвърнах: „Не ме интересува ъпгрейдът, искам този автомобил трябва да се представя добре“. След това на пресконференцията ме попитаха за това нещо и аз казах: „Вече не им имам доверие“, завърши Франц Тост.
Тост излиза в заслужена почивка след повече от 17 сезона начело на Алфа Таури. Австриецът все пак ще остане в ролята на консултант. Негов наследник начело на тима е Лоран Мекис. Французинът напусна Ферари по-рано тази година. Очаква се Мекис да застане начело на Алфа Таури в началото на 2024 г.
Отборът от Фаенца ще бъде преименуван в края на тази година. Това е втория случай в рамките на четири години, в който Ред Бул решава да смени името на младежкия си отбор. Очаква се новото наименование да бъде обявено до края на календарната година.
a legacy to be proud of ❤️ danke Franz pic.twitter.com/fA1tmCIXuV
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) November 27, 2023