Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Три извода след първите 3 дни тестове на Каталуня

Три извода след първите 3 дни тестове на Каталуня

6860
0

Изминаха първите 3 дни тестове на отборите от Формула 1 на пистата Каталуня край Барселона. Най-добро време за всички сесии записа Валтери Ботас – 1:15.732 мин. Като цяло определено изглеждаше, че в Мерцедес имат предимство спрямо съперниците, а във Ферари изостават. Впечатление направиха и други неща. Ето и 3-те основни извода след първите 3 дни изпитания.

1. В Мерцедес отново са направили страхотна кола

В екипа на Мерцедес за поредна година са направили изключителна кола. W11 е надеждна, бърза и много лека за каране, което признаха и пилотите Валтери Ботас и Люис Хамилтън. Със сигурност принос за това има иновативната система DAS, която намалява челото съпротивление на правите и носи по-висока максимална скорост. След това в завоите сходимостта се променя и това дава по-добра стабилност.

Предстои да видим дали ФИА в крайна сметка ще одобри системата за състезанията, но от тима твърдят, че тя е разработена след предварителни разговори с федерацията и е легална. А DAS би дала много сериозно предимство на Сребърните стрели, тъй като на съперниците ще отнеме много време да я изкопират. Според шефа на Ферари Матия Биното ще е нужна половин година.

2. Ферари има проблеми

Още не може да се каже със сигурност дали има грешка в аеродинамичната концепция на колата на Ферари, каквито информации се появиха още преди началото на представянията, но нещата при Скудерията за момента не изглеждат добре. Биното призна, че колата изостава от съперниците в челото като скорост.

Надеждността също не беше достатъчно добра на тестовете. В третия ден Фетел загуби мощност и задвижващата му система бе сменена и откарана в Маранело за преглед. Всъщност пилотите на Ферари направиха едва 354 обиколки за 3-те дни срещу 494 за Мерцедес. И в това отношение Скудерията зае едва осмо място. По-малко километри навъртяха само Уилямс и Хаас – двата най-слаби отбора от миналия сезон като класиране.

3. Отборите в средата на колоната са изключително близо

Както и миналата година, изглежда и тази битката в средата на колоната ще е много оспорвана. Разликите между тимовете са изключително малки. Всъщност, изключвайки времената на пилотите на Мерцедес, разликата между 3-ия Райконен последния Магнусен бе едва 1.4 сек. И то, при положение че времето на Кими бе постигнато с гуми С5 срещу по-бавните С3 за пилота на Хаас. При еднакви типове разликата би паднала под 1 секунда.

Няма и изявен аутсайдер, какъвто беше Уилямс миналия сезон. Колата на тима от Гроув сега е много по-добра, като пилотите са доволни. По думите на Клер Уилямс, те много по-уверено я карат. За момента изглежда най-големи шансове да е по-близо до водещите 3 тима има Рейсинг Пойнт. В тима са изкопирали в голяма степен миналогодишната кола на Мерцедес и това не бе отречено и от конструктора на тима Андрю Грийн.