Начало Рали Триумф за Мико Хирвонен в рали Швеция 2010

Триумф за Мико Хирвонен в рали Швеция 2010

46
0

Мико Хирвонен започна сезон 2010 в световния рали шампионат по възможно най-добрия начин – с победа в първия кръг в Швеция. Това е 12-ото спечелено рали от финландеца във WRC и според новата точкова система му осигурява 25 точки в генералното класиране. Още с финиширането си пилотът на Форд сподели:

– Фантастично е. Изключително съм щастлив, че всичко свърши след последните няколко етапа, просто не можете да си представите колко нервен бях тогава. Това е перфектен старт на годината, никога преди това не съм печелил първия кръг. След последния сезон обаче имам още една допълнителна година натрупан опит. Сега планирам представянията ми занапред да протичат по същия начин. В Мексико ни предстои ново изпитание и нямам търпение да стартирам там.

В действителност финландецът демонстрира изключително стабилно представяне и през трите дни на надпреварата. В петък следобед той пое водачеството от Себастиен Льоб (Ситроен). В събота до обедния сервиз пилотът на Ситроен успя да стопи част от разликата на Мико. Впоследствие обаче Хирвонен избра по-добрата стратегия по отношение на гумите, с което затвърди водачеството си и в събота вечерта то вече бе нараснало на 16,6 сек пред Льоб.

Последният ден от надпреварата Себастиен започна с атака, но тя не бе успешна, тъй като французинът бе по-бърз от Мико едва с 0,2 сек. В следващия етап Мико продължи да затвърждава лидерското си преимущество. В резултат след сервиза, във финалните три отсечки от рали Швеция, Льоб се концентрира единствено върху успешното си завършване и запазването на втората позиция в надпреварата.

Всичко това бе напълно обяснимо, като се има предвид състоянието на настилката. Последните два етапа от рали Швеция вече не бяха на лед, а на чакъл заради преминаванията на екипажите по същите маршрути сутринта. Така след предпоследната отсечка Хирвонен сподели:

– Настилката на целия етап вече е макадам, нищо друго. Карах много бавно, за да запазя гумите. Гледайки междинните времена, Себастиен вероятно прави същото. Трябва да запазим гумите за последния етап.

Това на практика бе заключителната фаза от ралито – всички екипажи бяха изключително внимателни и изходът не изненада никого. Хирвонен финишира първи с общо време 3:09:30.4. На 42,3 сек след него остана Себастиен Льоб. Съотборникът на Мико Хирвонен Яри-Мати Латвала запази третата си позиция в ралито след грешката на Дани Сордо вчера и приключи на 1:15.4 от лидера. Четвърти и пети останаха респективно Дани Сордо и Себастиен Ожие, следвани от Хенинг Солберг.

Матьо Уилсън се пребори за седмото място с Мадс Йостберг, а топ 10 допълниха Петер Солберг и Пер-Гунар Андерсон.

Завърналият се само за рали Швеция двукратен световен шампион Маркус Грьонхолм, след множество трудности, включително пукане на гума, но и спечелване на любимия си етап Саген, финишира успешно, макар и на нетипичната за него 21 позиция.

Другият състезател, който неминуемо привлича интерес – Кими Райконен, също завърши успешно първата си надпревара от WRC. Финландецът остана доста назад – на 29-о място, но в крайна сметка изпълни исканото от отбора му, а именно постепенно да подобрява представянето си и на всяка цена да завърши. Райконен се сблъска с някои проблеми, включително попадане в преспа, но се справи и продължи, въпреки огромното закъснение. Навигаторът му Кай Линдстрьом след края на състезанието също го похвали, заявявайки, че Кими притежава нужната бързина, а сега двамата работят върху подобряване на техниката му и той вече бележи реален прогрес.

Следващият кръг от WRC е рали Мексико на 5-7 март.