Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Цялата система за взимане на решения по време на състезания трябва да...

Цялата система за взимане на решения по време на състезания трябва да се подобри, смята Волф

2201
0
Люис Хамилтън, Макс Верстапен, Ред Бул, Мерцедес
Люис Хамилтън и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Проблемите във Формула 1 с взимането на непостоянни решения от рейс контрола не могат да се решат единствено със смяна на състезателния директор, заяви Тото Волф. Шефът на Мерцедес в Гран при сподели пред испанското издание на Моторспорт, че е необходима цялостна промяна на системата.

Тото Волф
Тото Волф; снимка: Майкъл Потс

„Проблемът е по-голям от това просто да се смени рейс директорът. Ценностите ми просто са несъвместими с взетите решения. Цялата система трябва да се подобри. Едно е да има твърди състезания и различни гледни точки между пилоти и отбори, това е нормално. Но непостоянството в решенията неминуемо води до противоречия, повечето от които са съвършено излишни. А такива ситуации имаше многократно през сезона. Резултатът от тях понякога ни вредеше, друг път имахме повече късмет.“

„Последното решение (в Абу Даби) имаше най-голямо влияние и бе катастрофално от спортна гледна точка, защото реши световния шампионат“, обясни Волф

Австриецът, който другата сряда ще навърши 50 години, каза още, че според него върху Майкъл Маси не е бил оказван натиск в края на надпреварата в Абу Даби. Рейс директорът остави кола за сигурност на трасето в продължение на няколкото обиколки, пусна само затворените с тур болиди между Люис Хамилтън и Макс Верстапен да се върнат във водещата обиколка и рестартира състезанието. След финала Ландо Норис каза, че това очевидно е направено „заради телевизиите“ – да се създаде напрежение и борба за титлата в последния тур на финалната за сезона надпревара. Впоследствие решенията на Маси бяха коментирани надълго и нашироко. Имаше призиви за уволнението му, но от ФИА изобщо няма каквито и да било индикации, че възнамеряват да го сменят като рейс директор.

Волф обаче е на мнение, че спортните правила не бива да се използват за „подправяне“ на случващото се на пистата

„В крайна сметка ние създаваме забавление, но то трябва да следва спорта, а не обратното. Стефано [Доменикали] е истински състезател и няма интерес да се намесва в състезанията само за шоу. Не мога да преценя под какво напрежение е бил рейс директорът в конкретния момент, но правилата са си правила“, допълни ръководителят на Мерцедес.