След излизането на автобиографичната книга на Марк Уебър стана ясно, че австралиецът не смята след края на кариерата си във Формула 1 да спестява мнението си по интересни въпроси. Подобен е и въпросът за платените пилоти в Гран при.
„Разбира се, хората в челото разполагат с достатъчно качества, но смятам, че платени пилоти настъпват все повече и на практика могат да влязат във всеки отбор, в който искат“, обяснява Уебър пред Sky Sports F1. „И освен това могат да избират колко време да останат.“
Критиките на Уебър са насочени най-вече към Пастор Малдонадо, който благодарение на своя спонсорски пакет, възлизащ на 35 млн. евро годишно е желан от мнозина тим шефове.
„Пастор например казва: Все още не съм решил, къде искам да отида“, продължава Уебър. „Кой спорт може да функционира на този принцип?“
Уебър смята, че тим шефовете не трябва да превиват гръб пред носещите само пари пилоти като наречения от него Crashtor (вместо Пастор – от crash-катастрофа).
„Трябва да им казват, момче ти нямаш качества, качвай се на колелото и заминавай“, продължава Уебър. Според него през 90-те години на миналия век и началото на XXI век e имало много повече качествени пилоти. С навлизането на платените се намалявали и шансовете на добрите млади надежди да пробият в спорта.
„Пастор е само един от примерите. И то не само, защото го подкрепя цялото правителство на една страна. Има някои, които въобще не трябва да са във Формула 1.“
Кого точно има предвид обаче премълчава.
„Платените пилоти трябва да показват повече страст, повече професионализъм и да не карат на принципа: Със сигурност идва следващото състезание, в което аз отново ще имам шанс да покажа какво мога.“