Уикендът в Емилия Романя ще бъде много важен за Хаас. Според Аяо Комацу, наличието на повече тренировки ще позволи на отбора да направи правилна оценка на новостите в автомобила, използвани в последните два старта.
Хаас представи някои актуализации в Китай и Маями. За нещастие, двата състезателни уикенда се проведоха в спринтов формат. Това попречи на инженерите на тима да разберат дали подобренията работят според предварителните очаквания
Базираният в Банбъри и Маранело отбор направи известна крачка напред в последните два старта. Доказателство за това е точките, които Нико Хюлкенберг спечели. Тези резултати обаче не дават истинска представа на Хаас за това дали новите компоненти работят както трябва.
Тази седмица F1 се връща към нормалния формат в Имола. Наличието на повече свободни тренировки ще позволи на Комацу и неговите колеги да преценят дали подобренията в болида VF-24 се представят според очакванията.
„Когато дойдем на Имола ще направим истински тест отзад напред“, обясни Комацу.
„Развиваме автомобила агресивно. Според мен това е ключът, ако искаме да се борим на ръба на точките, или дори по-напред. Трябва да сме в състояние да придадем ефективност на автомобила. Това е нещо, което все още не сме доказали и върху което сме напълно фокусирани“, добави ръководителят на Хаас.
Комацу ще гледа на евентуалните негативни констатации като на възможност за коригиране на курса преди напредването на сезона. Тогава бюджетните ограничения ще започнат да ограничават развитието на автомобилите.
„Много ми се иска наистина да го оценя правилно в Имола, за да видя дали това, което правим, ни кара да вървим в правилната посока. Получаваме ли това, което се очаква от нас, или не?“
„Ако случаят е отрицателен, лошите новини е по-добре да се знаят по-рано, отколкото по-късно, нали така? Ето защо се развиваме агресивно и се надяваме да успеем да докажем, че това, което правим, е правилно.
„В най-лошия случай, ако докажем, че това, което сме правили, не е правилно, ще имаме шанс да се поправим до средата на сезона“, добави Аяо Комацу.
Този уикенд Хаас ще разчита и на Оливър Беърман. Британският тийнейджър ще замести Кевин Магнусен в първата свободна тренировка на Имола. Беърман е един от кандидатите за едното пилотско място в тима за 2025 г.
„Наистина очаквам с нетърпение да се присъединя отново към отбора и да участвам в FP1 в Имола. Отборът прави силен сезон до момента. Надявам, че с допълнителния опит, който имам от последното ни съвместно участие, ще мога да помогна за продължаване на добрата форма, в която се намира“, каза Беърман.
Междувременно Хюлкенберг ще запише първото си участие на Имола. Германецът не успя да кара миналата година заради отмяната на състезанието.
„Може да сме в само 7-мия кръг, но усещането е, че вече сме навлезли дълбоко в сезона. Завръщането в Европа е добра новина за мен“, коментира Хюлкенберг. „Не съм се състезавал на Аутодромо Енцо и Дино Ферари. Затова съм развълнуван да отметна тази писта от списъка, тъй като беше много забавно в симулатора“, добави той. Хюлкенберг напуска Хаас в края на годината и ще се присъедини към Заубер/Ауди.
„Това е страхотна писта и една от тези, които съм гледал като дете и винаги съм искал да се състезавам на нея. Фантастично, че отново е в календара на F1“, каза Магнусен.
„Последния път там беше доста успешен за мен, тъй като спечелих точка в спринта. Пистата е доста трудна за изпреварване, не е невъзможна, но е трудна, така че квалификацията ще е много важна. Това ще бъде първата добра възможност да съберем подходящи аеродинамични данни за автомобила, с който работим сега. Като цяло уикендът бъде много полезен за нас“, добави пилотът на Хаас.
Imola never fails to impress with its unique sights 🏘️#HaasF1 #ImolaGP pic.twitter.com/Ld4f04XZ8l
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 14, 2024