Шефът на М-Спорт и тима на Форд в световния рали шампионат Малкълм Уилсън бе изключително доволен от карането на Яри-Мати Латвала в края на втория ден от рали Швеция. Финландецът бе много разумен по трасето. Сам заяви, че на места е намалявал скоростта, за да не изхаби прекалено гумите си, както и да не излети, както му се е случвало неведнъж досега.
– На Яри-Мати не му бе лесно, но се справи добре с напрежението. Имаше отговор за всички действия на Мико [Хирвонен] – коментира Уилсън. – Използваше добре гумите, атакуваше там, където можеше да спечели време и връщаше газта на нужните места. За Петер [Солберг] бе нещо ново да кара колата в такива условия. Тестът му преди надпреварата бе при минус 30 градуса, а тук пътищата не са в същото състояние заради по-мекото време, но въпреки това свърши страхотна работа.
Латвала е с 23 секунди аванс пред Хирвонен в началото на последния ден от надпреварата в Швеция. С неговите настройки Солберг имаше значително подобрено прилепяне следобед в събота. Яри-Мати пък трябва да внимава в последните шест етапа, тъй като бившият му съотборник има огромно желание да победи в надпреварата. Подходът на пилота на Форд досега е успешен и той е наясно какво трябва да направи.
– Нужно беше да изиграя правилно картите си. Да знам къде да атакувам, кога да се грижа за гумите, кога да ги сменя. В Саген 1 малко намалих скоростта. Спомням си как буквално летях там през минали години, отварях прекалено кривите, удрях се в снежните банкети. Затова сега опитах да съм по-умен. В началото на Варгасен 2 пък имаше толкова чакъл по трасето, че се стреснах за гумите. Предпочетох да сваля в известна степен скоростта. Наясно съм, че Мико ще атакува от сутринта, така че не мога да си позволя изоставане. По-големият аванс ми дава увереност, но ще трябва да съм на ниво още от първия километър – обясни Латвала.
Солберг пък ще се пази от Мадс Остберг. 37-годишният пилот също отбеляза, че е необходимо да е внимателен и да не прави нищо щуро по трасето, тъй като по-младият му сънародник ще се възползва от всяка грешка.