Начало Избрани Уилямс одобрява задното крило на Астън Мартин

Уилямс одобрява задното крило на Астън Мартин

1018
0
Астън Мартин, задно крило
Астън Мартин, снимка: Майкъл Потс

Уилямс одобрява задното крило на Астън Мартин.  Оперативният директор на британския отбор Дейв Робсън заяви, че не вижда нищо нередно в иновативния дизайн на задния спойлер на болида AMR22.

В края на миналия месец Астън Мартин представи ново задно крило на Хунгароринг. Новият дизайн на този компонент предизвика редица спорове заради радикалния си дизайн, който наподобява спойлерите, използвани през сезон 2021.

ФИА обяви, че новата част на автомобила на Астън Мартин е в съответствие с тазгодишните правила. Въпреки това някои от другите отбори не бяха съгласни с дизайна на крилото. Според тях то не отговаря на „духа на правилата“ на F1.

Робсън казва, че твърденията на другите отбори са пълни глупости. Според него, дизайнерите просто завиждат на начина, по който Астън Мартин е намерил вратичка, която да използва, за да направи новото си задно крило.

Не ми е известно да има някакъв проблем с това. Правилата са толкова сложни, а начинът, по който са написани, означава, че винаги има потенциални вратички“, сподели Робсън.

Тъй като те са написани толкова подробно, никой няма да следва техния „дух“, ако има начин да получи предимство. Не виждам никакъв проблем в това. Просто F1 винаги е била такава“. продължи оперативният директор на Уилямс.

„Астън Мартин играе честно. Честно казано, именно това прави спорта интересен, така че нямам никакъв проблем с новото задно крило.“

Робсън коментира и така наречения „дух на правилата.“

„Не казвате ли това, когато сте малко ревниви и осъзнаете, че не сте използвали подобрен дизайн на вашия автомобил?“

„Изглежда, че тяхната технология е законна, което е добре за спорта.“

„Ot техническа гледна точка крилото е законно. Ако някои хора твърдят, че е в разрез с регламентите, то трябва да се аргументират по начина, по който са написани.“

Най-вероятно част от другите тимове прекарват лятната си почивка в анализ на новото крило на Астън Мартин, за да разберат дали могат да спечелят предимство ако използват подобен дизайн.

Сега е важно дали хората ще отделят време и усилия, за да го копират. Може и всички ще се съгласят, че ще променим начина, по който са написани правилата, за да ги приведем в съответствие с техния замисъл. Нека да видим как ще се развият нещата, добави оперативният директор на Уилямс.

Шефът на Астън Мартин Майк Крак очаква голяма част от конкуренцията на стартовата решетка да изкопира задното крило на AMR22.

Следващите писти с високо ниво на притискане са в Нидерландия и Сингапур. Ще се изненадам, ако сме единствените в Марина Бей, които се състезават с тази идея:, каза Крак.