Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Алпин не се тревожат от по-малката мощност на силовия агрегат

В Алпин не се тревожат от по-малката мощност на силовия агрегат

1442
0
Алпин А524
снимка, Алпин

Шефът на Алпин Бруно Фамен не се притеснява от по-малката мощност на силовия агрегат на Рено в сравнение с тези на другите производители. Според него, един наистина добър автомобил би компенсирал липсата на достатъчно силен двигател.

Отделът за задвижващи системи на Алпин във Вири-Шатийон предприе сериозен риск при разработването на силовия агрегат за 2022 г. Французите решиха да използват мотор с разделени турбини, подобно на този на Мерцедес. От Алпин също така решиха да дадат приоритет на повишаването на производителността за сметка на надеждността

Двигателите в F1 бяха замразени през втората половина на сезон 2022. Целта на това решение беше свързана с намаляване на разходите и фокусиране върху новото поколение задвижващи системи, които влизат в сила от 2026 г.

Според правилата, по двигателите могат да се правят промени, свързани с надеждността. От Алпин вярваха, че това ще им позволи да настигнат своите съперници, без да нарушават правилата.

В средата на сезон 2023 стана ясно, че от двигателят в болидите на Алпини изостава. Според сравненията, той изостава с поне 25-30 к.с от тези на Мерцедес, Ферари и Хонда.

Първоначално Алпин се опита да получи одобрение за допълнителни часове развойна дейност. Те щяха да приведат двигателя в съответствие с тези на другите производители. От ФИА повдигнаха този въпрос по време на заседанието на Комисията за F1 в края на юли. В крайна сметка обаче другите производители блокираха намеренията на Алпин. После французите се отказаха от тази идея и се фокусираха изцяло върху новото поколение задвижващи системи.

В Алпин знаят, че предстоящите две кампании ще бъдат трудни заради недостатъчната мощност в двигателя. Въпреки това Фамен смята, че екипът може да направи някои промени, които да минимализират тези загуби.

„Чистият ДВГ (двигател с вътрешно горене) е малко по-слаб, знаем защо. Ние го направихме публично достояние, ФИА дори го направи първа“, сподели Фамен.

„Малко изоставаме спрямо нашите съперници. От друга страна можем да работим и [върху] интеграцията, можем да работим върху софтуера и върху охлаждането. Работим по всичко това и ще видим къде се намираме спрямо конкурентите“, добави шефът на Алпин.

Алпин завърши на шесто място при конструкторите през сезон 2023. Това бе с две позиции по-назад спрямо 2022 г. Следователно тимът направи сериозна крачка назад и беше изпреварен от Макларън и Астън Мартин

Осъзнавайки нуждата от значителна крачка напред, отборът реши да направи някои сериозни промени. Всичко това се видя на премиерата на Алпин А524 преди една седмица.

„В края на краищата това, от което се нуждаем, е добър автомобил, независимо от двигателя. Трябва да подобрим двигателя, но трябва да подобрим и шасито и аеродинамиката. Трябва да подобрим разбирането си за гумите и всичко друго. Това е нещо, което трябва да подобрим със сигурност“, заключи Бруно Фамен.