Начало Избрани Астън Мартин отрича да е нарушил бюджетния таван за 2021 г.

Астън Мартин отрича да е нарушил бюджетния таван за 2021 г.

1009
0
Астън Мартин F1
снимка: Астън Мартин

Астън Мартин отрича да е нарушил бюджетния таван за 2021 г. Шефът на отбора от Силвърстоун Майк Крак заяви, че е бил неприятно изненадан от тези твърдения.

По време на изминалия уикенд в Сингапур от Ферари и Мерцедес заявиха, че от Ред Бул значително са надвишили тавана на бюджетите за сезон 2021. Екипът от Милтън Кийнс направи огромна стъпка напред миналата година и спечели титлата при пилотите с Макс Верстапен. Мнението на двете марки бе подкрепено от по-голямата част от останалите отбори на стартовата решетка.

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер отговори на твърденията на своите съперници. Според британеца, в момента се води открита кампания срещу неговия отбор.

Макар вниманието да бе насочено върху Ред Бул, отборът на Астън Мартин също бе заподозрян в нарушение на правилника на спорта. Британският екип привлече огромен брой специалисти от други тимове на стартовата решетка. Освен това строи напълно нова фабрика в Силвърстоун като част от петгодишния план на собственика Лорънс Строл.

Шефът на Астън Мартин Майк Крак е бил изненадан от обвиненията, тъй като одитът на неговия отбор все още не е приключил.

„Това е процес, при който вие давате своето становище, а след това ФИА го анализира и се връща с въпроси. Този процес продължава и в този момент“, сподели Крак.

„Наистина не знаем какъв ще бъде резултатът. Тепърва ще се проведе дискусия. Ние имаме въпроси относно тълкуването, както и ръководният орган.“

„Честно казано бяхме изненадани да разберем, че сме заподозрени в такова нарушение. Нека да видим какво ще се случи. Не вярвам, че сме сторили нещо, което сериозно нарушава спортния правилник.“

ФИА трябва да оповести резултатите от процеса на сертифициране на десетте отбора от F1 в най-скоро време. Също така федерацията трябва да разкрие имената на отборите, които са надвишили най-много бюджета си.

Крак също така, че обменът на информация през последните месеци е включвал въпроси и отговори. Те са вързани с всички елементи или тълкувания, които ФИА смята, че изискват повече яснота.

„Имаше някои въпроси, на които отговаряха и нашите финансови служители. Сега трябва да изчакаме какъв ще бъде резултатът. Но ние не сме притеснени какво може да последва след решението на ФИА.“

Специалистът от Люксембург признава, че предявяването на претенции от съперници на Астън Мартин в навечерието даден рейс уикенд не е приятно.

„Това е неприятно. Смятам, че най-важното е да се съсредоточим върху уикенда. Когато четвъртъкът или петъкът започват по този начин, е важно да не разсейвате хората.

„От наша гледна точка беше добре, че не бяхме единствените споменати, така че момчетата се концентрираха от другата страна на падока! Жалко е, че тези неща излизат наяве по този начин, но не трябва да забравяме, че това е F1“, завърши шефът на Астън Мартин.

В Сингапур британският отбор записа най-доброто си класиране от началото на годината. Пилотите на Астън Мартин Ланс Строл и Себастиан Фетел финишираха на шеста и осма позиция и спечелиха общо 12 точки. Благодарение на двойното завършване в топ 10 тимът от Силвърстоун се изкачи до седмата позиция при конструкторите. Това бе едва втори случай от началото на сезон 2022, в който Астън Мартин вкара два болида в зоната на точките.

„Чувствам се много добре, защото финиширах  на шесто място. Това е най-добрият ми резултат за сезона“, сподели Строл.

„Денят беше добър и за Себ, тъй като си тръгнахме с голям брой точки. Това е страхотно за всички в отбора на Астън Мартин, които работят толкова усърдно.“

„Състезанието беше доста сложно. Повърхността на пистата беше много хлъзгава през цялото състезание и не беше лесно да се опазиш от проблеми. Трасето изсъхна много бавно, както бе и в събота.“

„Трябваше само да изчакаме зоните с нов асфалт да изсъхнат, преди да преминем към сликове. Накрая избрахме най-правилния момент за спиране в бокса. В допълнение, изкачихме с две позиции нагоре в шампионата при конструкторите. Това наистина е важно и служи като добър стимул за навлизане в заключителната част на сезона“, добави пилотът на Астън Мартин.

Другият пилот на Астън Мартин Себастиан Фетел се движеше на седма позиция, преди да бъде задминат от Макс Верстапен в последната обиколка.

„Можем да се радваме на този силен резултат за отбора, както и на спечелените важни точки. Не беше лесно, а условията на пистата Марина Бей бяха много трудни“, обясни Фетел.

„Изсъхването на асфалта отне много време. Моментът за преминаване към гуми за суха настилка беше от решаващо значение. Може би го сторихме с една обиколка по-рано, но като цяло съм доволен от резултата.“

„Започнах състезанието много силно. Първата обиколка беше страхотно забавление. Не бях много търпелив и натиснах много силно и спечелих няколко места. След това се концентрирах върху грижата за гумите интермедия, защото знаехме, че пистата ще изсъхва дълго време, което ще доведе до голямо износване.“

“ В заключителната фаза на състезанието водих голяма битка с Люис [Хамилтън] и Макс [Верстапен]. Защитавах се в продължение на толкова обиколки. Наистина беше жалко, че Макс ни изпревари в последния тур пред развяването на карирания флаг“, допълни пилотът на Астън Мартин.