Собственици на бизнеси в Бракли протестират срещу плановете на Мерцедес за разширение базата на отбора от Формула 1. Заводският тим на щутгартския концерн се помещава в централата, построена от Бритиш Американ Рейсинг през 1999 г. След БАР там са екипите на Хонда и Браун Гран при. Мерцедес купи последния тим, превръщайки го през 2010 г. в свой отбор. През годините са правени промени и подобрения, но предизвикалият недоволството на местните хора проект е най-големият от десетилетия.
„Бизнеси в Нортхамптъншир се готвят за борба относно представени от Мерцедес-AMG F1 планове заради притеснения, че местен път ще бъде затлачен с трафик“, пише в свой материал местният вестник „Нортхамтън Кроникъл енд Еко“
„Базата на моторспорт екипа в Бракли разглежда Сейнт Джеймс Роуд – в момента малка задънена улица, приютяваща различни фирми – като вариант за нов вход за персонала си. В общинския съвет са изчислили, че преминаващият от там брой автомобили ще се увеличи от 57 на 528 в сутрешния пиков час от 50 на 297 във вечерния пиков час. Планът по принцип е тази улица да замести като входна настоящата „Лауда Драйв““, се посочва още в материала.
Собствениците на бизнеси обвиняват Мерцедес в грубо незачитане на техните нужди. Според тях Сейнт Джеймс Роуд щял да стане на практика недостъпен в пиковите часове ако плановете на тима се осъществят.
„В момент достъпът до нас е сравнително неограничен. Няма проблем за служителите ни или други комерсиални возила. Няколкостотин коли сутрин и вечер обаче биха предизвикали тотален хаос. Клиентите, доставчиците и служителите ни изведнъж ще трябва да тръгват по-рано, за да избегнат трафика. Не са взети под внимание интересите на малкия бизнес. От Мерцедес решават да правят каквото си искат и според тях ние просто трябва да се примирим с това. Това е грубо неуважение“, заяви пред вестника управляващият директор на една от фирмите на улицата, според когото нито един бизнес там не е бил уведомен за плановете.
От Мерцедес са дали коментар на изданието, в който посочват, че са следвали абсолютно всички процедури
„Те включват консултации с департамента по планирането (в общината), а в тях има и период за публично обсъждане. Освен това сме провели сериозни разговори и консултации с местния и националния департаменти, отговарящи за точно тази инфраструктура. Те потвърдиха и одобриха независимите проучвания, които направихме на трафика. Също така се свързахме и обсъдихме плана за работа по улицата с местните служби за спешна помощ. Целта бе да сме сигурни, че има възможности за лесен достъп в случай на необходимост“, се казва още в отговора на Мерцедес.
Посочва се още, че плановете са били променени така, че промените да имат минимално влияние върху местните бизнеси.
Плановете за разширение са на стойност 70 милиона паунда (почти $90 млн.). Те включват нови сгради, сред които такива за почивка, ресторанти и други. Целта е цялостно подобрение на работната среда. Шефът на Мерцедес в Гран при Тото Волф обясни, че промените се налагат заради увеличения брой на хората, работещи в Бракли
„Базата е построена така, че в нея да работят 350 души, а сега има 1250. Планът ни е да разширим кампуса с множество нови сгради. Да създадем модерен център с много места за отдих, ресторанти, съвременни тренировъчни зали, нови сгради за маркетинга. И всичко това се прави за хората. Не като преди 20 години, когато някои от съперниците ми като че ли се поизгубиха малко и акцентираха повече върху архитектурата. При нас формата следва функцията, а не обратното“, обясни Волф.
Целият проект е свързан и с поставените от ФИА цели за елиминиране на вредните емисии до 2030 г. За това се залага на захранване с енергия от възобновяеми източници, използване на рециклируеми или вече рециклирани материали и т.н.
View this post on Instagram