Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В серийните автомобили скоро ще се използват технологии като тези в F1,...

В серийните автомобили скоро ще се използват технологии като тези в F1, заяви Коуел

40
0

Шефът на Мерцедес AMG High Performance Powertrains Анди Коуел опроверга твърдението на Бърни Екълстоун, че използваните понастоящем във Формула 1 хибридни задвижващи системи нямат връзка със серийното автомобилно производство.

Управляващият търговските права на спорта не харесва сегашните агрегати, тъй като са по-тихи и по-скъпи и не пропуска случай да изрази неприязънта си. Наскоро той заяви, че те нямат нищо общо с нормалните коли и никога няма да бъдат използвани при тях. Освен това отново поиска връщане на агрегатите V8, но с повишена до 1000 к.с. мощност.

Според Коуел обаче в серийните модели скоро ще се използват съвсем същите технологии, като тези, с които се работи понастоящем във Формула 1.

„Тенденцията понастоящем е двигателите с вътрешно горене да бъдат по-ефективни, за да се подобри разходът на гориво и да се отговори на изискванията както в Европейския съюз, така и по цял свят”, посочи Коуел. „Начинът е намаляване на размера. Махат се цилиндри, свалят се оборотите в минута. Това по принцип означава редуциране на мощността. Затова впоследствие се слага турбокомпресор, за да постигнеш необходимата мощност. Развитието продължава и се стига до много малки двигатели с много голямо турбо. И тогава пък се получава сериозна турбодупка. Как може да се преодолее? Единият вариант е да въведеш хибридна система, с която да потеглиш на светофара – електрически мотор помага преди турбото да се е развъртяло. Или слагаш електрически мотор на турбото – той завърта компресора, за да разполагаш с нужната мощност при тръгване. Точно в тази област задвижващите системи за Формула 1 имат връзка с нормалните коли.”

Според Коуел системи, които са следствие от работата в Гран при, със сигурност ще започнат да се появяват в серийните модели. Той смята, че чисто схематично агрегатите и системите ще са подобни, просто в автомобилите за нормални пътища не е необходима толкова голяма мощност като в F1.

В момента четири производители доставят задвижващи системи на отборите от Формула 1 – Мерцедес, Ферари, Рено и Хонда. Те не искат да променят концепцията на агрегатите въпреки настояванията на Екълстоун. Склонни са да потърсят вариант за увеличаване на мощността, но е и за сериозна преработка на моторите.