Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Германия: Хорнер е убеден, че може да печели без Верстапен, Нюи...

В Германия: Хорнер е убеден, че може да печели без Верстапен, Нюи и Форд, защото вярва, че той е архитектът на успехите

7764
0
Кристиан Хорнер, Хелмут Марко, Макс Верстапен
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Драмата в отбора на Ред Бул навлезе в нова серия, след като по време на квалификацията за Гран при на Саудитска Арабия се разчу, че Хелмут Марко е разследван за изтичане на поверителна информация. 80-годишният австрийски съветник на отбора от Милтън Кийнс упорстваше, че той щял да вземе крайно решение дали да продължи да работи с компанията и екипа. Същевременно призна, че има възможност да бъде отстранен. Според немското издание Ауто Мотор унд Шпорт случващото се е контраатака от страна на Кристиан Хорнер срещу противниците му в тима и концерна.

„Никой освен Хорнер не знае какво се съдържа в оправдателната присъда. Писмените молби за пълно изясняване от настоящия доставчик за двигатели Хонда и бъдещия партньор за изграждане на задвижващи системи Форд са отхвърлени от него.“

„Той иска всичко вече да бъде загърбено и започна контраатака, за да се отърве от предполагаемите саботьори“, пише изданието.

Смята се, че според Хорнер Марко е източникът на информация, която бе публикувана докато срещу него течеше разследване, както и източникът на файловете на предполагаеми негови разговори и снимки от WhatsApp. Посочва се, че това е малко вероятно, тъй като Марко е адвокат и е наясно с последствията от такива действия.

„С помощта на покровителя си Чалерм Йоовидя Хорнер може да се отърве от противниците си. На прицел може да се окаже и управляващият директор на Ред Бул Оливер Минцлаф. Хорнер иска да стане единственият шеф на моторспорт дейностите на Ред Бул – с разрешение от Тайланд“, продължава материалът.

Макс Верстапен – за разлика от скандала около Хорнер – подкрепи Марко веднага и абсолютно категорично. Изявленията му от снощи бяха изтълкувани като директна заплаха, че ако австриецът бъде изгонен, може и той да си тръгне.

„Не е ясно дали Хорнер е схванал посланието. В отбора се чуват гласове, че той действа еднолично и егото му е станало огромно. Хорнер сериозно е убеден, че може да печели без Верстапен, [Ейдриан] Нюи и Форд, защото вярва, че той е архитектът на успехите“, се допълва в публикацията

Днес Марко трябва да разговаря с Минцлаф.

„Всичко това демонстрира, че това вече е битка с всички средства“, посочи бившият F1 пилот Алекс Вурц, който понастоящем е експерт в австрийската телевизия ORF. „Това е огромна борба за власт, която изскача далеч извън границите на падока на Формула 1.“

Междувременно Тото Волф изглежда се забавлява от проблемите при съперниците си. На въпрос дали е истина, че Макс Верстапен има клауза, позволяваща му да напусне Ред Бул ако Марко си тръгне, той отговори:

„На нас ни липсва старият ни талисман (Ники Лауда), така че Марко – макар да няма червена шапка – може да дойде.“

След това шефът на Мерцедес в Гран при направи сериозен коментар.

„Напускане на Хелмут със сигурност би било загуба за Ред Бул и отбора. Хелмут беше – или е – любимият ни враг, но е истински състезател. Ние пък имаме свободно място за 2025-2026 г. Макс обаче ще кара за тима с най-бързата кола, а понастоящем това е Ред Бул. Ние си говорим от 10 години, още откакто влезе във Формула 1. Имам добри отношения с Йос [Верстапен], както и с Макс. Но това не означава, че чисто професионално ще има някакви промени в краткосрочен план“, каза Волф.

Скандалите в Ред Бул водят и до други приказки. В Италия например вече се говори, че от Ферари вече водят дискусии с инженери от отбора от Милтън Кийнс

Най-екстремният слух е, че дори Ейдриан Нюи и Пиер Ваше са заплашили с напускане ако историята с Хорнер не се изясни напълно. Жената, която отправи обвинения срещу него и преди дни бе отстранена от работа, пък обмисляла реални съдебни действия.

„Не знам какви са английските закони. Но всичко, което води до бърз резултат, е добро решение. Необходимо е изясняване по въпроса, за да не пострадат марката и отборът“, заяви Марко преди от Ред Бул да му забранят да разговаря с медиите.