Въвеждането на системата Halo, предназначена да предпазва главата на пилот при евентуален удар, бе отложено за неопределен период от време, тъй като не получи одобрение от мнозинството състезатели във Формула 1. Международната автомобилна федерация (ФИА) възнамеряваше да направи използването й задължително в Гран при от 2018 г.
Системата бе създадена и изпробвана вследствие на инцидента с Жул Бианки по време на Гран при на Япония през 2014 г. Пилотът на Мейнър катастрофира тежко и почина почти десет месеца след това от получените травми, най-тежката от които бе тази на главата.
Halo бе тествано от тимовете във Формула 1 през втората половина от сезон 2016 г. ФИА поиска пилотите да гласуват дали са за или против въвеждането му. Според информацията на немското издание Ауто Мотор унд Шпорт във федерацията са получили 16 отговора (от 22 възможни), от които 7 са били против, 5 – за и 4 – въздържали се.
Системата Halo бе избрана вместо концепцията на Ред Бул, тъй като разработения от екипа в Милтън Кийнс не предлагал достатъчна защита на горната част на главата в случай на летящи отломки или колело. При такъв инцидент през август 2015 г. загина пилотът от Индикар Джъстин Уилсън.