В политиката обикновено се дават 100 дни на новоизбран министър-председател, за да се правят преценки за работата му. Във Формула 1 и особено във Ферари острите оценки валят още след първите проблеми. В Италия приеха трудно случилото се с пилотите на Скудерията по време на първия кръг от световния шампионат за 2023 г. във Формула 1. Шарл Льоклер вървеше трети преди да отпадне заради технически проблем. Карлос Сайнц финишира четвърти. Това бе достатъчно, за да обявят в Италия, че на тима му трябва технически директор, както и края на „медения месец“ на новия шеф Фредерик Васьор.
„В Маранело липсва техническо лидерство“, написа Гадзета дело Спорт.
„Коментарите на Льоклер след финала бяха някъде между тоталното предаване и сърцераздирателна молба за помощ. Ферари има нужда от технически директор, който да ръководи проекта.“
Гран при на Бахрейн бе определена като „кошмар за Ферари“ от Тутоспорт.
„Кошмар за Ферари. Отборът сега е длъжен веднага да обърне страницата, защото само след две седмици циркът се връща на писта в Близкия изток. А Скудерията демонстрира неизчистени и нерешени проблеми“, допълва изданието.
„Меденият месец за Фредерик Васьор приключи. Засега изглежда като че ли е пооправил нещата по отношение на стратегиите. В Сахир всичко от тази гледна точка протече добре. Но все още липсва издръжливост. На Сахир може би се счупи не двигателят, а контролната електроника. Така или иначе крайният резултат не се променя. Льоклер отпадна, което бе леден душ за целия тим. А и от няколко години Ферари износва повече гумите от съперниците си.“
В Кориере дела Сера написаха, че в Скудерията трябва да „работят, работят, работят“
„Това бе надпревара, влошила изгледите на екипа, а надеждите на чакащите някаква утеха вече пресъхнаха“, се казва още в материала. „Ситуацията няма нищо общо с миналогодишната (в Бахрейн). Тогава Ред Бул отпадна, след като се бе борил в цялата дистанция с Ферари. Междувременно Макс [Верстапен] ще кара следващите надпревари на Марс, докато чака достоен съперник.“
Според Аутоспринт „Ред Бул изглежда има твърде голям аванс. Доста отбори бяха по-доволни (от Ферари) вечерта след състезанието в Манама: Ред Бул, Астън Мартин и Алфа Ромео, дори Уилямс. За други, най-вече за Ферари и Мерцедес, настроението бе по-тъмно от нощта над Сахир.“
“The first race showed lots of positives, but it’s also clear what areas we must work on and where we have to improve.”
– Fred pic.twitter.com/ts8KsmU6R7
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 6, 2023