Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Още не знаем точно какво стана. Твърде рано е за по-добър отговор,...

Още не знаем точно какво стана. Твърде рано е за по-добър отговор, заяви Васьор

3651
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер; снимка: Андро Дюлгерян

Преди началото на сезон 2023 във Ферари се твърдеше, че отборът е решил проблемите с издръжливостта на задвижващата си система. Шарл Льоклер обаче отпадна от Гран при на Бахрейн, докато вървеше трети и подиумът изглеждаше почти сигурен. Твърди се, че причината е точно повреда в агрегата. Фредерик Васьор, който оглави Скудерията в началото на 2023 г., заяви, че в екипа не знаят още какво точно се случи. Отборът смени контролната електроника и батерията в болида на пилота от Монако преди надпреварата.

Лоран Мекис, Фредерик Васьор
Лоран Мекис и Фредерик Васьор; снимка: Ферари

„Честно, още не знаем точно какво стана. Имаше проблем, сменихме компонентите, не стана ясно откъде дойде повредата в състезанието. Ще разследваме всичко, но е твърде рано да дам по-добър или по-пълен отговор“, заяви Васьор.

„Изобщо не очаквахме такова нещо. За първи път се случи. Миналата седмица (по време на предсезонния тест) направихме 6000-7000 километра с три отбора и нямаше и следа от грижи. През зимата също не се бяха появили каквито и да са проблеми при изпитанията на динамометрите. Трябва да извършим пълно разследване преди да дадем точен отговор“, допълни той.

Шефът на Ферари призна, че оформилата се в състезанието картина не отговаря на очакванията отпреди старта.

„Ако трябва да обобщя ситуацията, бих казал, че в квалификация сме в битката и поне в Бахрейн бяхме на нивото на Ред Бул. Това е положително. Сега обаче ни е необходим реализъм. Необходима ни е обаче ясна картина на всичко, ако искаме да постигнем напредък. Издръжливостта в момента не е на желаното от нас ниво. Трябва ни чист уикенд ако искаме да печелим състезания“, коментира още шефът на Ферари.

Износването на гумите също е проблем за SF-23. Според Васьор от видяното на трасето може да се заключи, че Льоклер е щял да завърши трети ако не бе повредата

„Деградацията обаче е може би на нивото на Мерцедес и недалеч от тази на [Фернандо] Алонсо. В Ред Бул бяха в състояние да направят втория стинт със софт, а ние трябваше да сложим хард, за да стигнем до финала. Това означава, че на настоящия етап разликата в темпото се определя и от избора на гуми. Ние не можехме да направим софт-софт-хард“, обясни Васьор.