Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Италия: Във Ферари са царе на квалификациите. Едно състезание е 300...

В Италия: Във Ферари са царе на квалификациите. Едно състезание е 300 км, те изразходват цялата си мощ в един бърз тур

7894
0
Шарл Льоклер, Карлос Сайнц, Ферари
снимка: Ферари

Във Ферари са царе на квалификациите, но представянето им в състезанията се нуждае от сериозно подобрение, написа известният италиански журналист Лео Турини в коментара си след Гран при на Мексико. Шарл Льоклер и Карлос Сайнц завършиха трети и четвърти на Аутодромо Ерманос Родригес. По-рано монегаскът спечели първата позиция на мексиканската писта. Той бе на полпозишън и в Остин, Тексас, а съотборникът му бе най-бърз в квалификациите в Италия и Сингапур.

„Във Ферари са царе на квалификациите. От Монца насам Шарл Льоклер и Карлос Сайнц четири пъти спечелиха полпозишън. Това не е малко. Но имаше само една победа – в Сингапур. Макс Верстапен се изравни с Ален Прост по победи, а пилотите на Ферари се задоволиха с по-скромни резултати – трети и четвърти. Достатъчно ли е това? Не. Тук, разбира се, бихме могли да разсъждаваме как стартираха, но това не променя основния проблем“, пише Турини.

„Като цяло във Ферари са царе на квалификациите. Трябва обаче да признаем, че на отбора още много му липсва и е далеч от идеалния вариант. Мащабът на проблема дори е напълно измерим: средната дистанция на една Гран при надпревара е около 300 километра, а Скудерията изразходва цялата си мощ в един бърз тур. Ако искате, можем да наречем Ферари и царе на илюзията.“

Турини има предвид, че Скудерията създава впечатление за скорост и че болидите са бързи, но състезателното темпо не е добро. Той посочва, че проблемът е стар и слуша за него от десетилетия.

„И дори не преувеличавам! Веднъж ни обясниха, че аеродинамичният тунел на отбора в Маранело е далеч от съвършен и в това се корени проблемът. Но след това тръбата бе модернизирана. Тогава почнаха оплакванията, че симулаторът не е толкова добър, колкото онези безумно скъпи системи в Ред Бул и Мерцедес. Но в момента спортният департамент на Ферари има на разположение прекрасен, напълно съвременен симулатор. Въпреки това болидите на Скудерията твърде бързо си изяждат гумите.“

Според Турини пропуските във Ферари са в работните процеси и нещо, което той нарича „културен дефицит“. Така определя невъзможността на ръководството да използва достатъчно добре хората, с които разполага и да търси допълнителни човешки ресурси, ако се налага.

„Разбирам, че това са сложни теми, тъй като Формула 1 е считана преди всичко за генератор на емоции. В автомобилния спорт обаче всичко има техническа страна и страстта не е достатъчна. Енцо Ферари отлично разбираше това. Остава да се надяваме, че наследниците му също ще го прозрат“, завършва Турини.