Екипът на Макларън е успял да оправи скоростните кутии на Дженсън Бътън и Ферннадо Алонсо, които прегряха драматично по време на Гран при на Сингапур. Това доведе до отпадането и на двамата. Очакванията в екипа обаче първоначално са били за катастрофални поражения, които обаче не са се оправдали. Всъщност по информация от тима, досега не се случвало трансмисия да прегрее толкова много и да бъде възстановена за ново използване.
По информация на motorsport.com прегряването било причинено от останки от гума, които са блокирали масления охладител на скоростната кутия. Това е довело до прекомерно покачване на температурите. При силното загряване на маслото, температурите станали толкова високи, че те стопили алуминиевите компоненти в електрическите сензори, което оставило инженерите без информация за стойностите на температурата. Затова логично дошло решението двете коли да се приберат в бокса и да приключат състезанието от съображения за сигурност.
Изненадващо обаче било установено, че пораженията по трансмисиите са минимални. „При такива екстремни температури, започваме да виждаме катастрофална деградация на вътрешните компоненти, като стоманата започва да се размеква, зъбчетата на трансмисията почва да се чупят, обясни изпълнителният директор на Макларън Джонатан Нийл. – Карбонът също започва да се разпада и да губи от свойствата си. Но открихме, че скоростните кутии са оцелели, въпреки че са били изложени на 45 градуса по-високи температури, спрямо тези, при които са направени да издържат.”