Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В медиите: Извъртайте колкото искате, но изглежда като че ли Ферари активно...

В медиите: Извъртайте колкото искате, но изглежда като че ли Ферари активно се старае да загуби шампионата

18010
0
Карлос Сайнц, Шарл Льоклер, Ферари
снимка: Ферари

Успехът на Карлос Сайнц бе отбелязан от италианските медии с радост, примесена с горчивина. Отборът на Ферари влезе в обяснителен режим. Матия Биното разясни причините за действията на екипа веднага след състезанието, както и 24 часа по-късно в интервю, разпространено от пресофиса на Скудерията. Това не успокои особено страстите.

В Кориере дело спорт отбелязаха, че от Ферари се опитват да замажат положението.

„Извъртайте колкото искате, но усещането за голяма грешка си остава. Ако [Шарл] Льоклер е пред Сайнц в генералното класиране за шампионата и е основният опонент на [Макс] Верстапен, то няма логика той да бъде жертван. Върху победата (на Силвърстоун), иначе винаги добре дошъл шамар в лицата на британците, има очевидно петно, което трудно може да се скрие“, написа Кориере дело Спорт.

Гадзета дело Спорт определи решението Льоклер да не бъде прибран в бокса като „объркващо“. Роденият в Монако пилот е с по-висока оценка – 9 – за представянето си от Сайнц, който получи 8,5.

„Резултатът е пропусната възможност Льоклер да навакса много точки спрямо Верстапен. В края на състезанието в Ред Бул въздъхнаха с облекчение, защото Верстапен намали загубите. Хората на питуола наказват Льоклер и ситуацията с него ще експлодира“, се казва в публикацията.

В анализа на Скай Италия се посочва, че „стратегията остави горчив вкус. Льоклер демонстрира зрялост след надпреварата, но не скри разочарованието си. А беше решено, както стана и в Монте Карло, да се защитава състезанието на Сайнц, не на пилота, който всъщност се бори в шампионата с Верстапен. Нидерландецът бе седми и това бе пропусната изключително ценна възможност. Затова и усещането е толкова неприятно.“

Известният италиански журналист Лео Турини постави ударението върху това, че „няма грешно Ферари“. И при него обаче се промъкна нотка на несъгласие с политиката на Скудерията.

„Най-важното е, че Ферари спечели Гран при на Великобритания. Това рядко се случва и последната надпревара ще бъде вписана със златни букви в историята на Силвърстоун. Въпреки това мнозина изглежда вярват, че победата бе взета от неправилния автомобил на Ферари или дори, че друг отбор е трябвало да спечели. Но не спечели друг тим и няма „грешна“ кола на Ферари. Ясно ли е?“

„Стратезите на Ферари допуснаха грешка, пропускайки, че Карлос и Шарл трябваше да си сменят позициите в началото на състезанието. Това е очевиден пропуск, защото още тогава бе ясно, че Льоклер е по-бърз от съотборника си. И Хамилтън започна да ги настига“, написа Турини

„Без тази грешка Шарл по-рано щеше да излезе начело и да успее да натрупа достатъчно преднина. Тогава и на отбора щеше да му е по-лесно да взима после решения за спиранията в бокса, когато излезе кола за сигурност. Като говорим за взето вчера решение, всички сме стратези и състезателни инженери. Но уверени ли сте във всичко? Ще си позволя да припомня една стара моя теория. Намиращите се на питуола на Скудерията по време на надпревара хора не притежават умението да взимат бързи решения. Тормозят ги съмнения, а в Монако вече видяхме как приключва това. Но само безумец може да предположи, че Матия Биното не е на страната на Льоклер. На мястото на Шарл дори аз щях да се разстроя, разбира се. Но едно е да преживяваш с пилота и съвсем друго – да градиш конспиративни теории.“

В края на анализа си Турини посочва, че Ферари трябва да заложи на Льоклер. В противен случай според него резултатът много скоро ще е очевиден.

Дори в BBC се поставя въпросът за тактиката на Скудерията.

„Мнозина се питаха по време на Гран при на Великобритания дали приоритетите на Ферари са правилни, виждайки серия неочаквани решения, някои от които дори е трудно да си представиш. Льоклер може и да не иска това да са заглавията, но няма начин да е друго след Силвърстоун. Там изглеждаше като че ли отборът активно се старае Льоклер да загуби състезанието и шампионата.“

В испанския Марка по-голямо внимание е отделено на победата на Сайнц. Дори и там обаче е отбелязано, че Льоклер всъщност е състезателят в битка с Макс.

„Управлението на двама пилоти, които печелят, е трудно. Още повече, когато единият от тях е най-сериозното предизвикателство за всемогъщия Верстапен“, написа Марка.