Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Мерцедес се надяват да намерят решение на проблемите с F1 W13...

В Мерцедес се надяват да намерят решение на проблемите с F1 W13 до Имола

3949
0
Люис Хамилтън, Мерцедес
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

В отбора на Мерцедес се надяват да намерят решение на проблемите с болида си F1 W13 до началото на „европейския“ сезон в Гран при, тоест до първата надпревара на Стария континент. През 2022 г. това е Гран при на Емилия Романя в края на април – след надпреварите в Саудитска Арабия и Австралия. Според анализ на Ауто Мотор унд Шпорт инженерите на екипа от Бракли разбират по-добре колата и смятат, че подобрението може да бъде постигнато по този начин: чрез научаване на особеностите в поведението ѝ и намиране на решения за коригирането им.

Изоставането на Мерцедес в обиколка е около 0,5 сек и се увеличава в дълга серия, тъй като F1 W13 износва доста сериозно гумите

В Бахрейн от тима са решили да увеличат аеропритискането за сметка на максималната скорост. На теория когато решат проблемите си, би трябвало да се състезават в челото с Ферари и Ред Бул. Засега изглежда се състезават с неочаквани съперници, се посочва в публикацията на немското издание.

„Състезателното ни темпо бе сензационно, когато имахме малко чиста писта. Валтери [Ботас] на моменти бе по-бърз от [Люис] Хамилтън“, посочи тийм мениджърът на Алфа Ромео Беат Цендер.

Покрай грижите на Мерцедес се появиха опасения относно задвижващата система на тима, изразени от някои от клиентските му отбори. Тото Волф бе категоричен, че разликите в максималната скорост между F1 W13 и болидите на Ред Бул и Ферари е била заради разликите в челното съпротивление. Според него между двигателите няма големи разлики.

„Лесно е да оправиш челното съпротивление: вадиш електрическия трион и окастряш задното крило! Това и ще направим за Джеда“, пошегува се Волф.

Люис Хамилтън посочи, че със съотборника му Джордж Ръсел ще страдат от подскачането на автомобила и в Джеда

„Определено не е свързано с характеристиките на пистата. Проблема си го имахме и в Барселона. Там не е толкова неравно, колкото в Бахрейн, но го имаше. В Джеда има много по-дълги прави, така че проблемът ще продължи да съществува, докато не го оправим“, обясни седемкратният световен шампион.

„Много голям проблем е. Никога не съм изпитвал нещо подобно в болид от Формула 1 преди. Колите по принцип не са създадени да подскачат по този начин и когато се случва, непрекъснато ту имаш аеропритискане, ту го нямаш. За гърба и врата е ужасно. През последните две седмици малко поизгладихме нещата и се надявам да продължим с прогреса.“