Начало Избрани Клиентските отбори на Мерцедес са обезпокоени от мощността на задвижващата система

Клиентските отбори на Мерцедес са обезпокоени от мощността на задвижващата система

7570
0
Астън Мартин, Макларън и Уилямс
снимка, Астън Мартин

Клиентските отбори на Мерцедес признаха, че са леко обезпокоени от мощността на задвижващия агрегат на германците. През по-голямата част от състезателния уикенд в Бахрейн, екипите с двигатели на германския производител заемаха последните позиции на стартовата решетка.

След преполовяването на Гран при на Бахрейн, болидите на Макларън, Уилямс и Астън Мартин заемаха последните шест позиции в класирането. В същото време заводският отбор на Мерцедес изоставаше на повече от 30 секунди от водещите екипи Ферари и Ред Бул. Германският тим извади късмет, след като късната кола за сигурност ги върна в борбата за подиума.

Тази година F1 влезе в режим на замразяване на двигателите. Също така Хонда, Мерцедес, Рено и Ферари положиха доста усилия, за да се адаптират към новото гориво E10. Веднага след края на надпреварата на Сахир, клиентските екипи на Сребърните стрели отбелязаха относителната липса на производителност на агрегата на Мерцедес.

Това е наблюдение, което имахме още в началото на състезателния уикенд в Бахрейн, заяви шефът на Астън Мартин Майк Крак пред медиите.

Но от друга страна, виждаме, че заводският отбор на Мерцедес завърши на трето и четвърто място. Така че все пак имаме представител на подиума, който използва същата задвижваща система.“

„Най-важното нещо за нас, е създаването на по-бърз автомобил. След това можем да се занимаваме с двигателя. Първо трябва да изясним другите си проблеми, преди да се задълбочаваме в темата за двигателите Мисля, че нашите съперници са направили по-голяма крачка стъпка напред. Това е нещо, което със сигурност трябва да наваксаме.“

Някои пилоти също изразиха мнение си относно новата задвижващата система на Мерцедес

Заместникът на Себастиан Фетел, Нико Хюлкенберг заяви, че не е разполагал с достатъчно мощност, която да му позволи да изпревари други автомобили.

„Не разполагах с достатъчно мощност в своя болид. Дори с отворен DRS понякога не успявах да се доближа до колите пред мен. Изглежда, че разполагаме с малко по-ниска скорост на правите“, сподели Хюлкенберг. 

Пилотът на Макларън Ландо Норис беше доста критичен към цялостното състояние на своя болид. MCL36. Британецът смята че силовият агрегат на германците не е бил на достатъчно добро ниво, но в същото време е показал добра надеждност.

„Имахме Мерцедес на трето и четвърто място. Това определено не ни помага. Липсва ни достатъчно производителност. Видях подобни проблеми и при други момчета, използващи същия двигател. Въпреки това надеждността бе на ниво. Със сигурност се радвам да завърша надпреварата“, каза Норис.

Ръсел и Волф отрекоха да имат притеснения за мощността на двигателя

Пилотът на Мерцедес Джордж Ръсел завърши на четвърто място в първото си състезание от новия сезон. Според британеца, проблемите на заводския отбор не се дължат само на недостига на мощност.

„Не бих казал непременно, че причината е само в двигателя.  Има редица фактори, които допринасят за това, обясни Ръсел.

Мисля, че сме доста назад в колоната. Това е резултат от няколко фактора. Вероятно нивото на съпротивление и подскачането допринасят за този проблем. По принцип се блъскаме в земята, вместо да вървим напред. Дефицитът на време за обиколка, който имаме в момента, е около 50 процента на правите и 50 процента в завоите.“

Шефът на Мерцедес Тото Волф намекна, че липсата на мощност се дължи на различни фактори.
„Първо трябва да анализираме нивата на съпротивление, преди да преценим дали ни липсва мощност, каза той.
Не мисля, че има твърде големи разлики между задвижващите агрегати. Явно във Ферари са направили голяма крачка напред. Миналата година те не бяха напълно конкурентоспособни. Ако сега погледнете случилото се в Бахрейн, изглежда, че са надминали всички останали“, обобщи Тото Волф.