Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Мерцедес все още не са разбрали напълно пода от Спа

В Мерцедес все още не са разбрали напълно пода от Спа

2294
0
Мерцедес F1 W15
снимка, Спас Генев

В Мерцедес все още не са разбрали напълно пода от Спа. Това призна Андрю Шовлин. Според него, отборът продължава да вярва, че този компонент генерира достатъчно притискане и е помогнал за направата на крачка напред. Шовлин също така потвърди, че Мерцедес ще използва този под и в предстоящите състезания.

Мерцедес представи нов под по време на Гран при на Белгия. Германският производител се надяваше да направи крачка напред и да се доближи до Ред Бул и Макларън. Но вместо това тимът изпитваше огромни затруднения и се върна към старата спецификация на този компонент след първите две тренировки. Това се оказа правилното решение, след като Люис Хамилтън спечели неделното състезание

Мерцедес продължи да използва този под и в следващите два рейс уикенда в Нидерландия и Италия. Тимът обаче отново изоставаше от Ред Бул, Макларън и Ферари. Това породи съмнения дали отборът от Бракли ще се откаже окончателно от този под или ще продължи да го ползва в следващите състезания.

Според Шовлин, ъпгрейдът от Спа генерира очакваното натоварване. Въпреки това Мерцедес наблюдава някои  странични ефекти и непоследователни резултати в различните писти.

Шовлин хвърли светлина върху проблема с пода на F1 W15. Британецът отбеляза, че макар екипът да е събрал значителни данни за този под. Въпреки това разкриването на пълния му потенциал на подобрението се оказва по-сложно от очакваното.

„През последните три състезания направихме различни сравнения на пакетите и основно на пода. Това, в което сме уверени, е, че той генерира натоварването, което очакваме“, обясни Шовлин във видео на Мерцедес в YouTube.

„Откъде знаем това? Просто измерваме силите, които той генерира на пътя чрез окачването. Също така наблюдаваме налягането, което се генерира в автомобила. Можем да го съпоставим с това, което виждаме в аеродинамичния тунел. Това ни позволява да получим доста прилична представа за дали той върши работата, което очаквам“, добави оперативният директор на Мерцедес.

Данните показват, че подът от Спа осигурява аеродинамичното натоварване, както е предвидено. От друга страна, истинското предизвикателство е да се определи как той влияе върху управлението на автомобила на Мерцедес.

„Важно е да се отбележи, че това не беше много голяма печалба. Това по-скоро беше доста малък пакет, който въведохме. Въпреки това сме уверени, че той генерира това натоварване, което искаме“, обясни Шовлин.

„По-трудният въпрос, на който трябва да отговорим, е: има ли нещо фино в характеристиките на управление, което този пакет може да прави и което не сме предвидили?“ Това е доста трудно да се прецени, защото автомобилът ще се представя различно от писта до писта“, каза още оперативният директор на Мерцедес.

Мерцедес се сблъска със сериозни колебания в представянето на автомобила на различните писти. На някои се проявяваха силните страни на автомобила, а на други – слабите, независимо от аеродинамичния пакет, който се използва

„На някои писти подът работи много добре, на други се борим с баланса на автомобила, независимо от аеродинамичната спецификация. Да, последните две състезания не бяха толкова добри, колкото някои от тези, които ги предшестваха“, призна оперативният директор на Мерцедес.

Шовлин също така изтъкна, че противоречивите резултати може да са просто естествена вариация, която идва от различните писти. Той заяви, че отборът ще направи допълнителни анализи, за да разбере по-добре ситуацията.

„Може да се окаже, че това е просто нормална вариация от писта до писта. Ще разгледаме именно това през следващите няколко дни. Също така има и други актуализации, които въвеждаме в системата.“

„Има доста неща, които трябва да обмислим. Вече разполагаме с много данни и можем да използваме следващите няколко дни, за да научим каквото можем от тях“, заключи Андрю Шовлин.

Следващата седмица F1 ще се състезава в Азербайджан. Уличната писта в Баку ще подложи на изпитания автомобила на Мерцедес, включително и подът от Спа.