В екипа имат обяснение за недобрия старт на Валтери Ботас в Гран при на Испания. Финландецът превъртя задните гуми и беше изпреварен в спринта до първия завой от Люис Хамилтън от вътрешната страна. Британецът спечели състезанието, а Ботас завърши втори.
Първоначално се смяташе, че Валтери не е потеглил добре заради проблем със съединителя. По думите на спортния директор на Мерцедес Рон Медоус на позицията на полпозишъна на стартовата решетка не е имало достатъчно сцепление. И пилотът, потеглящ от това място, е бил в по-неизгодната позиция.
„Смятаме, че нямаше достатъчно сцепление от страната на първата стартова позиция“, каза Медоус. „Ако погледнете стартовете в другите поддържащи серии на същото трасе, по-често не само вторият на грида, но дори 3-ият и 4-ият пилот направиха по-добър старт от първия.“
Според инженерния директор на Мерцедес на пистата Андрю Шовлин също става въпрос за проблеми със сцеплението на решетката. А за такива с работата на съединителя в колата.
We’ve heard of the Bottas ?!
But on Sunday he was nearly a Bottas ?! #SpanishGP ? x @F1pic.twitter.com/K0FVvdDbqg
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 13, 2019