Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Ред Бул се изненадали, че Ферари не бе близо до тях...

В Ред Бул се изненадали, че Ферари не бе близо до тях в началото и че Мерцедес запази концепцията на болида

2361
0
Макс Верстапен, Ред Бул F1
Макс Верстапен; снимка Ред Бул Контент Пуул

В екипа на Ред Бул се изненадали в началото на сезон 2023 във Формула 1 от две неща. Първото е, че от Ферари не са постигнали напредък спрямо предходния сезон при положение, че предишната им кола бе добра. Второто е, че от Мерцедес продължиха с концепцията, която не им донесе никакъв успех с F1 W13, обясни Кристиан Хорнер.

„Мисля, че изненада при нас имаше заради факта, че Ферари имаше много добра кола миналата година. Еволюцията във Формула 1 е такава, че очаквахме те да са много близо до нас този сезон. Много се изненадахме и да видим Мерцедес да продължава с концепцията, която очевидно ги провали през предходния сезон“, коментира шефът на Ред Бул

„Ако разгледате автомобилите от началото на сезона, малко преди старта на състезателната година, то най-близки като концепция до нас бяха Астън Мартин и Макларън. След Бахрейн имахме усещането, че разполагаме с добра кола. Но не знаехме дали поведението ѝ не зависи от характера на пистата – температура, условия, асфалт“, продължи ръководителят на Ред Бул, цитиран от Аутоспорт.

„Едва след няколко надпревари на различни трасета, където си имал проблеми през предишната година например – Мелбърн, да речем – можеш да си помислиш: „О, нещата наистина се получават“. Така че отнема известно време преди да се сдобиеш с ясна картина. Никой не се отнесе кой знае колко от резултата в Бахрейн“, допълни шефът на тима Ред Бул в F1.

Хорнер припомни, че в RB19 има доста елементи от предишната кола на Ред Бул – скоростната кутия, голяма част от окачването, половината шаси.

„Най-сериозният въпрос, който успяхме да решим, бе теглото. Новите правила влязоха в сила толкова късно, че болидът ни от 2022 г. бе малко едричък.“

„За тази година успяхме да свалим 20 кг от автомобила и изчистихме отделни несъвършенства. Но имаше много неща, които бяха използвани и миналата, и тази година. Отделни компоненти от колата на Макс [Верстапен] реално спечелиха 19 старта през 2023-та и 15 през 2022-ра, тоест общо 34 състезания.“

„Теглото го свалихме по малко от много места, не от една конкретна област. Според мен това бе основната разлика“, допълни шефът на Ред Бул в Гран при.